همراه اول از هویت جدید خود رونمایی کرد

همراه اول از هویت جدید خود رونمایی کرد
شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) روز دوشنبه (۶ اسفند) با برگزاری رویدادی در نمایشگاه بینالمللی تهران، از هویت جدید خود رونمایی کرد. همراه اول این هویت را با در نظر گرفتن پنج ترند جهانی 5G، هوش مصنوعی، XR (Extended Reality)، اینترنت اشیا و بلاکچین، خلق کرده است.
امید دستچین، مشاور استراتژی برند همراه اول، درباره تکامل این شرکت در ریبرندینگ خود گفت: «بسیاری از برندهای دنیا زمانی که به مرحله ریبرندینگ میرسند، تصور میکنند باید هویت قدیمی خود را کنار بگذارند اما زمانی که «تکامل» اتفاق میافتد، بسیاری از یافتههای گذشته خود را حفظ کرده و بر اساس ترندهای روز دنیا یکسری المان جدید به آن اضافه میکنند.»
به باور دستچین تلاش همراه اول این است که رویاهای فناورانه مردم را محقق کرده و فاصله آن با حقیقت را کم کند. او درباره چهار دهه فعالیت این برند گفت: «در دهه اول فعالیت، همراه اول با ارائه اولین سیمکارت رویای ارتباط در هر زمان و مکان را محقق کرد و به ارتباطات قدرت بخشید. در دهه دوم و عصر اینترنت، همراه اول رویای دسترسی به ارتباطات جهانی را محقق کرد و به دسترسی به دانش، قدرت بخشید. در دهه سوم، همراه اول رویای دسترسی به خدمات هوشمند و دیجیتالی را محقق کرد و به این اکوسیستم در ایران رونق بخشید.»
مشاور استراتژی برند همراه اول اعلام کرد این شرکت با ۱۰۲ میلیون کاربر رجیستر شده، ۵۴ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. دستچین درباره آغاز دهه چهارم فعالیت همراه اول با ریبرندیگ گفت: «زمانی که ما تحقیقات بازاریابی این پروژه را عملیاتی کردیم، از مردم پرسیدیم چه حسی از «همراه اول» میگیرند و پاسخهای آنها نشان میداد این برند برایشان قابل اعتماد است و حتی در دور دستترین نقاط هم دسترسی به آن راحت است. دهه چهارم فعالیت ما از امروز کلید میخورد.»
ریبرندینگ همراه اول در چهار مرحله رقم خورده است؛ مصاحبههای عمیق با مدیران ارشد، تحقیقات بازاریابی در تمامی استانها و کشف بینش مردم نسبت به آینده، بررسی ترندهای صنعت تلکام و تجربههای موفق ریبرندینگ در این حوزه و بررسی مگاترندهایی که جهان آینده را میسازند.
به گفته مشاور استراتژی این برند، همراه اول پس از بررسی ۱۸ مگاترند برتر دنیا تصمیم گرفته هویت جدید خود را با در نظر گرفتن 5G، هوش مصنوعی، واقعیت گسترده، اینترنت اشیا و فناوریهای بلاکچین خلق کند و نام آن را دنیای ایمرسیو (Immersive) بگذارد.
دستچین افزود: «در زبان فارسی واژه مناسبی برای ایمرسیو (Immersive) پیدا نشده است اما به معنای احاطه شدن و غوطهور شدن در یک تجربه جدید و بیحدومرز و دروازهای برای ورود به آینده است. آیندهای که تجربههای شگفتانگیزی در حوزههایی از جمله سلامت، ارتباطات، صنعت، تحصیلات، سرگرمی و… در اختیار ما خواهد گذاشت.»
به گفته او همراه اول با تغییر برند خود دیگر تنها یک شرکت ارتباطات دوربرد و مخابراتی نیست و قصد دارد به یک شرکت فناوریمحور تبدیل شود. همراه اول قصد دارد با سرمایهگذاری روی استعدادها و نیروی انسانی، برای این اکوسیستم ارزشآفرینی کند.
دستچین باور دارد کاربران پس از این رونمایی احساس قدرت بیشتری خواهند کرد و اعتماد به نفس بیشتری برای ایجاد کسبوکار خواهند داشت. علاوه بر این ترس از فناوری و آینده، به مرور از بین میرود.
«هیچکس تنها نیست» تکامل پیدا میکند
شعار همراه اول در دهه جدید فعالیت این شرکت تغییر نخواهد کرد و به گفته مشاور استراتژی این شرکت تکامل پیدا میکند. دستچین در این باره گفت: «شعار معروف همراه اول در دهه جدید تکامل پیدا میکند و در آینده فناوری هم هیچکس تنها نیست. ما در کنار شما قرار میگیریم که ارزشآفرینی خود را عملیاتی کنید.»
به گفته او هویت بصری جدید همراه اول با این هدف طراحی شده که حتی اگر لوگوی آن دیده نشد، افراد تشخیص دهند که این کمپین و فعالیت توسط همراه اول انجام شده است. دلیل انتخاب رنگ آبی به عنوان رنگ جدید همراه اول نیز نشان دادن ژرفا و عمق دنیای جدید فناوری است.
دستچین در پایان گفت: «در آینده جدید ضمن اینکه همچنان با قدرت فعالیتهای خود را در حوزه ارتباطات ادامه میدهیم، قصد داریم رویاهای انسانها را پرورش داده و الهامبخش نوآوری در آینده باشیم. آیندهای که هیچکس در آن تنها نیست.»
منبع : زومیت