zoomit

بهترین مانیتورها برای طراحی و کارهای گرافیکی [تیر ۱۴۰۳]

بهترین مانیتورها برای طراحی و کارهای گرافیکی [تیر ۱۴۰۳]

هنگام انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی، تقریباً باید همان نکاتی را در نظر بگیرید که برای انتخاب از بین بهترین مانیتور های بازار در نظر می‌گرفتید؛ بااین‌حال برای طراحان و ویرایشگران تصویر، تعدادی از ویژگی‌ها بسیار مهم‌تر و تعدادی کم‌اهمیت‌تر از کاربران عادی و گیمرها است.

برای مثال نرخ نوسازی بالا و زمان پاسخگویی کم که هنگام خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار ایران موضوعی حیاتی است، برای طراحان تصویر ثابت اهمیت چندانی ندارد؛ یا کاربران عادی به عمق رنگ ۱۰ بیتی نیازی ندارند و ویژگی‌هایی مثل پوشش‌دهی کامل فضاهای رنگی استاندارد و ویژگی‌ها و فناوری‌های مربوط به افزایش دقت رنگ برایشان ضروری نیست.

در ادامه با نکات خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی و مدل‌هایی براساس قیمت آشنا خواهید شد. قیمت مانیتور فاکتور مهمی در انتخاب ما است؛ اما در نظر داشته باشید که مانیتورهای اقتصادی برای کاربران حرفه‌ای توصیه نمی‌شوند و پاسخگوی نیاز آن‌ها نخواهند بود.

نکات خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی

انتخاب مانیتوری با رزولوشن FHD به بالا، برای گرافیست‌ها توصیه می‌شود؛ اما ابعاد این مانیتور کاملاً به انتخاب شخصی و فضایی که در اختیار دارید، بستگی دارد. برای مثال اگر قصد دارید از چند مانیتور در کنار هم استفاده کنید، بهتر است مانیتورها ابعاد بزرگی نداشته باشند و امکان چرخش عمودی و تنظیم ارتفاع را به شما بدهند. همچنین اگر قرار است از مانیتوری با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید، افزون‌بر رزولوشن صفحه نمایش باید تراکم پیکسلی را نیز در نظر بگیرید.

فراموش نکنید اگر در محیطی پرنور مشغول به‌ کار هستید، صفحه‌نمایش مات و روشنایی صفحه اهمیت زیادی دارند؛ در این‌ صورت بهتر است به فکر خرید مانیتوری با حداقل روشنایی ۳۰۰ یا ۳۵۰ نیت باشید.

کار کردن با مانیتور 4K شیائومی در زاویه عمودی نمایشگر

عکاس: هومن پرهیزکاری / نیوزلن

پس از بررسی نوع پنل (در بهترین حالت OLED و سپس IPS)، رزولوشن، تراکم پیکسلی، روشنایی و امکاناتی مثل چرخش دورانی و عمودی و تنظیم ارتفاع، باید به موارد خاص‌تری مثل فضاهای رنگی و قابلیت‌های مربوط به افزایش دقت رنگ (کالیبراسیون رنگی)، توجه کنید.

برای نمایش رنگ‌ها در فرمت دیجیتال، فضاهای رنگی استاندارد Adobe RGB و DCI-P3 و sRGB تعریف می‌شوند. پشتیبانی از فضای رنگی Adobe RGB برای گرافیست‌ها و پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 برای تدوینگران ویدیو کاملاً ایدئال به‌حساب می‌آید. مانیتورهای DCI-P3 نسبت به مانیتورهای sRGB، تا ۲۵ درصد عمق رنگ بیشتری را نمایش می‌دهند و وسیع‌ترین فضای رنگی هم متعلق به گاموت رنگی Adobe RGB است. دقت رنگی هم نکته‌ی مهم دیگری محسوب می‌شود که در مورد عملکرد رنگی مانیتورها باید مدنظر داشته باشید. عملکرد رنگی مانیتور، زمانی تکمیل می‌شود که بتوانید رنگ‌ها را با دقت خوبی نیز مشاهده کنید.

در نهایت ویژگی‌هایی مثل انواع استاندارد HDR که گستره‌ی دینامیکی (تفاوت بین شدت روشنایی در نقاط روشن و تاریک تصویر) و دیگر فناوری‌های اختصاصی مرتبط با بهبود تصویر و حتی قابلیت‌هایی برای جلوگیری از خستگی چشم، از موارد مهمی هستند که طراحان باید برای خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی در نظر داشته باشند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا