zoomit

آموزش تبدیل فایل اکسل به PDF

آموزش تبدیل فایل اکسل به PDF

فرض کنید که برای یکی از دروس دانشگاهی باید نمودار قیفی در اکسل رسم کنید و خروجی نهایی را برای استاد خود ارسال کنید، یا بخواهید آن را در کلاس روی سیستم دیگری ارائه دهید یا حتی چاپش کنید. اگر تاکنون این تجربه را نداشته‌اید هشدار می‌دهیم که در اکثر مواقع وقتی فایل اکسل یا وردی را در سیستم خود ذخیره می‌کنید و به سیستم دیگری منتقل می‌کنید، با اجرای فایل در سیستم جدید یا دستگاه متفاوت ممکن است به‌هیچ عنوان خروجی که ذخیره کرده‌اید را مشاهده نکنید و فایل درست نمایش داده نشود.

گذشته از این در همه‌ی دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها نمی‌توان مجموعه نرم‌افزاری آفیس را نصب کرد یا آنچنان کاربردی ندارد که بخواهید برنامه‌های مشابه برای اجرای فایل‌های اکسل روی دستگاه تبلتتان نصب کنید. بنابراین، فکر می‌کنید بهترین راه‌حل برای این مشکل چیست؟ فرمت PDF.

مهم‌ترین مزیتی که فرمت PDF ارائه می‌کند همین امکان نقل‌وانتقال یک فایل و به نمایش‌درآوردن آن در دستگاه مقصد است بدون به‌وجود آمدن تغییر در آن و با همان شکلی که ذخیره‌شده و خروجی گرفته شده است. مهم نیست که آن را بین چند دستگاه یا در پلتفرم‌های مختلف جابه جا کنید، فایل بدون اینکه مخدوش شود فرمت خود را حفظ می‌کند. درواقع، می‌توان گفت فایل PDF نمونه‌ای دیجیتالی از برگه‌های چاپ‌شده کاغذی است که در اختیار دارید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا