برند نوپای ناتینگ از حقیقتی ناگفته پرده برداشت

برند نوپای ناتینگ از حقیقتی ناگفته پرده برداشت
پیش از آنکه برند ناتینگ با طراحیهای متفاوت خود در دنیای فناوری شناخته شود، خرید بحثبرانگیزی انجام داد؛ تصاحب برند شکستخوردهی Essential. این خرید در سال ۲۰۲۱ انجام شد و فقط شامل علائم تجاری، دامنه و شبکههای اجتماعی آن میشد و مالکیت بر پتنتها یا فناوریها را دربر نمیگرفت.
بهنوشتهی 9to5Google، تا مدتها مشخص نبود چرا ناتینگ برند Essential را خرید تا اینکه اخیراً کارل پی، مؤسس ناتینگ فاش کرد که دلیل این خرید صرفاً برای استفاده از نام برند بوده است. در مقطعی، ناتینگ قصد داشت با نام Essential وارد بازار شود و حتی رندر محصولاتی با نام Essential R1 را طراحی کرد.
تیم ناتینگ با وجود علاقه به نام ساده و پُرمعنای Essential، در نهایت تصمیم گرفت مسیر خود را از برندهای قبلی جدا کند. آنها نمیخواستند احیای برند قدیمی تلقی شوند و ترجیح دادند هویت مستقل و متمایزی بسازند. نتیجهی این تصمیم، تولد برند Nothing بود که معنای خاص خودش را دارد.
مقالههای مرتبط:
این افشاگری نشان میدهد که انتخاب نام برند، بخش مهمی از استراتژی ساخت هویت در دنیای فناوری محسوب میشود. درحالی که ناتینگ برای معرفی پرچمدار خود یعنی ناتینگ فون ۳ آماده میشود، اکنون میدانیم مسیر رسیدن به جایگاه امروزش، با تصمیمات پنهان و پیچیدهای همراه بوده است.
منبع : زومیت