موبايل

برندهای پرفروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

برندهای پرفروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

سامسونگ برای سال‌ها پیشروترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بوده است و این شرکت همچنان به تسلط خود بر بازارهای جهانی ادامه می‌دهد، کمااینکه این غول کره‌جنوبی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در صدر جدول باقی ماند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، طبق آخرین گزارش شرکت بین‌المللی داده (IDC)، سامسونگ با ۲۳.۴ درصد سهم بازار و فروش ۷۳.۶ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۲۲، پیشرو در تولید گوشی هوشمند در سطح جهان باقی ماند. هرچند فروش سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۲، نشان‌دهنده کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل است، زیرا این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۷۴.۵ میلیون دستگاه فروخته بود.

اپل با ۱۸ درصد سهم بازار و مجموع فروش ۵۶.۶ میلیون آیفون از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. برخلاف سامسونگ، اپل در سه ماهه اول سال جاری، ۲.۲ درصد رشد فروش داشته است.

 

برندهای پرفروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب در جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. شیائومی با ۳۹.۹ میلیون محموله، ۱۲.۷ درصد بازار را تصاحب کرد در حالی که اوپو ۲۷.۴ میلیون دستگاه را برای ۸.۷ درصد سهم بازار به فروش رساند. ویوو با فروش ۲۵.۳ میلیون دستگاه، سهم بازار ۸.۱ درصدی داشت.

این سه سازنده چینی هم مشابه سامسونگ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش فروش گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهند، ویوو با کاهش شدید ۲۷.۷ درصدی، پس از آن اوپو  ۲۶.۸ درصدی و شیائومی با ۱۷.۸ درصد کاهش مواجه شدند. این شرکت‌ها در بازار به دلیل مشکلات زنجیره تامین اجزای اصلی ساخت گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه هستند. همچنین بخشی از کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان به‌دلیل شرایط اقتصادی فعلی و تورم جهانی است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا