zoomit

بررسی گلکسی زد فلیپ ۶؛ جامانده‌ی بی‌خیال

بررسی گلکسی زد فلیپ ۶؛ جامانده‌ی بی‌خیال

درحال حاضر و براساس آخرین گزارش‌های مؤسسه‌ی TrendForce، گوشی‌های تاشدنی تنها یک درصد از سهم کل گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در سراسر دنیا را به خود اختصاص می‌دهند. به گزارش مؤسسه‌ی CounterPoint، نزدیک به نیمی از کاربران گوشی‌های تاشدنی، فرم Clamshell مشابه گلکسی زد فلیپ‌ها را ترجیح می‌دهند؛ در مقابل ۳۵ درصد که طرفدار مدل‌های مشابه فولدها هستند و ۱۵ درصدی که تفاوتی بین دو فُرم‌فکتور نمی‌بینند. براساس آمار Statista تا پایان سال ۲۰۲۳، سامسونگ حدود ۷۰ درصد از بازار گوشی‌های تاشدنی را در اختیار دارد و سلطان بی‌رقیب این بخش از دنیای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود؛ اما خود همین برتری مطلق، به چالشی بزرگ برای غول کره‌ای بدل شده است.

جدول مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ ۶

سخت‌افزار

توضیحات

ابعاد

باز شده: ۱۶۵٫۱ در ۷۱٫۹ در ۶٫۹ میلی‌متر

تا شده: ۸۵٫۱ در ۷۱٫۹ در ۱۴٫۹ میلی‌متر

وزن

۱۸۷ گرم

نمایشگر داخلی

۶٫۷ اینچی

LTPO Dynamic AMOLED 2X

۱۲۰ هرتز – پشتیبانی از +HDR10

نمایشگر خارجی

۳٫۴ اینچی

SuperAMOLED

تراشه

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

رم و حافظه داخلی

۲۵۶GB 12GB RAM

۵۱۲GB 12GB RAM

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل

f/1.8 – لرزش‌گیر اپتیکال

سایر دوربین‌ها

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید – f/2.2

سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

فیلم‌برداری

۴K@30/60fps

۱۰۸۰p@60/120/240fps

۷۲۰p@960fps

باتری

۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

تکنولوژی شارژ

۲۵ وات

۱۵ وات بی‌سیم

۴٫۵ وات بی‌سیم معکوس

سؤالی که سامسونگ با آن روبه‌رو است ساده؛ اما بسیار عمیق به‌نظر می‌رسد: در بازاری بدون رقیب، چطور باید پیشرفت کرد؟ رویکرد سامسونگ در سال‌های اخیر نشان می‌دهد مدیران شرکت یا اعتقاد خاصی به این سؤال ندارند یا آن را چندان جدی نمی‌گیرند. شاهد مثال برای ادعایمان هم تغییرات، پیشرفت‌ها و مدل قیمت‌گذاری گوشی‌های تاشدنی سامسونگ طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ خواهد بود. تغییرات میلی‌متری و به‌روزرسانی‌های تکمیلی شاید برای یک گوشی کاملا جاافتاده مانند گلکسی S24 اولترا منطقی باشد؛ اما قطعا چیزی نیست که کاربران فرم جدیدی از گوشی‌های هوشمند مانند تاشدنی‌ها انتظار داشته باشند.

با در نظر گرفتن همه‌ی شرایط و با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ ۵ هم تغییرات نه‌چندان محسوسی نسبت به زد فلیپ ۴ داشت، با بررسی گلکسی زد فلیپ ۶ همراه من باشید.

طراحی چشم‌نواز با تغییرات میلی‌متری

در دپارتمان طراحی، همه‌چیز آرام و بدون چالش پیش می‌رود. در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد گلکسی زد فلیپ ۶ هیچ تغییری نسبت به گلکسی زد فلیپ ۵ نداشته است؛ اما با نگاهی کمی موشکافانه‌تر می‌توان تغییرات جزئی و تا حدودی تأثیرگذار نسل جدید را مشاهده کرد.

از نظر ابعاد، تقریبا همه‌چیز ثابت باقی مانده؛ وزن گوشی همان ۱۸۷ گرم است و در حالت بازشده، طول و عرض و ضخامت هم به‌ترتیب ۱۶۵٫۱، ۷۱٫۹ و ۶٫۹ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شوند که همان اعداد به‌دست‌آمده در اندازه‌گیری گلکسی زد فلیپ ۵ هستند. می‌توان به‌راحتی نتیجه گرفت که در حالت بسته هم با اعداد یکسانِ ۸۵٫۱ و ۷۱٫۹ میلی‌متر برای طول و عرض روبه‌رو هستیم؛ اما ضخامت گلکسی زد فلیپ ۶ در این شرایط با کاهش ۰٫۰۲ میلی‌متری، تغییر در طراحی لولای گوشی را نشان می‌دهد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا