zoomit

Noveto N1، اسپیکری که تجربه هدفون مجازی را ارائه می‌دهد

تاکنون به دیدن تعداد زیادی اسپیکر و هدفون در CES عادت کرده‌ایم، اما این بار بلندگوی هوشمندی آمده که ادعا می‌کند توانایی ارائه‌ی تجربه‌ی هدفون مجازی را دارد. Noveto N1، هوشمندی آمازون الکسا را ​​با قابلیت تشخیص چهره ترکیب می‌کند تا به شما امکان دهد صدای استریوی خصوصی را بدون استفاده از هدفون بشنوید. فروش این گجت جذاب و کاربردی قبل از پایان ماه مارس با قیمت ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

به گزارش دیجیتال ترندز، N1 مانند نوار صوتی مینیاتوری‌ برای میز کار شما به نظر می‌رسد، به‌ همین‌‌ دلیل، احتمالاً هر کسی که به آن‌ نگاه می‌اندازد تصور می‌کند اسپیکری برای پخش با صدای بلند است. اما اولین سرنخ شما مبنی‌بر اینکه N1 آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد، مجموعه‌ی کوچکی از دوربین‌های نصب‌شده بین مشبک‌های بلندگو است.

noveto n1 اسپیکر

این دوربین‌ها برای فعال کردن فناوری پرتوهای صوتی هوشمند Noveto استفاده می‌شوند، که به شما امکان می‌دهد به موسیقی گوش دهید، تماس بگیرید یا هر کار دیگری که نیاز به صدا دارد انجام دهید. این در حالی است که به گفته‌ی شرکت سازنده، افرادی که در نزدیکی شما هستند فقط صدای محیط را می‌شنوند و انگار از هدست مجازی استفاده می‌کنید.

کریستف رامشتاین، مدیرعامل Noveto در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

N1 تجربه‌ی صدای واقعاً جادویی ایجاد می‌کند. اسپیکر مذکور مانند هیچ‌چیز دیگری نیست که در گذشته دیده‌اید و پتانسیل دارد نحوه کار و زندگی ما را تغییر دهد. کارایی و راحتی مکالمات خصوصی را بدون هیچ وسیله‌ای روی بدن تصوّر کنید. N1 شکلی از ارتباط لذت‌بخش را باز می‌گرداند که ‌هم‌اکنون در زندگی روزمره ما با دستگاه‌های موجود قابل‌دسترسی نیست.

در ادامه نحوه‌ی عملکرد آن توضیح داده شده است. N1 می‌تواند اولتراسوند را به صورت بی‌صدا و از‌ طریق هوا منتقل کند. پرتوهای اولتراسوند به سمت مکانی درست خارج از گوش شما هدایت می‌شوند، جایی که در حفره‌های صوتی قابل شنیدن همگرا خواهند شد. تصور کنید بلندگوهای کوچکی در کنار گوش‌هایتان شناور هستند، شیوه‌ی عملکرد Noveto N1 این‌گونه است.

noveto n1 اسپیکر

اما از‌ آنجا که تمایل داریم سر خود را حتی در حالت نشسته کمی حرکت دهیم، پرتوهای اولتراسوند باید مرتباً تنظیم شوند تا هدست مجازی برای شنیدن صدا به صورت خصوصی حفظ شود، بنابراین دوربین‌ها موقعیت سر شما را تحت نظر دارند. Noveto همچنین از سیستم دوربین استفاده می‌کند تا متوجه شود چه زمانی به N1 نگاه می‌کنید تا دیگر ویژگی کلیدی آن را فعال کند. یکی از قابلیت‌های آن امکان ارتباط با الکسا بدون استفاده‌ی مکرر از عبارت «Hey Alexa» است.noveto n1 اسپیکر

مقاله‌ی مرتبط:

  • MeganeX؛ هدست واقعیت مجازی بسیار سبکی که شبیه عینک طراحی شده است

Noveto ادعا می‌کند سیستم محصول جدید آن به قدری مؤثر است که می‌تواند صدای فضای کامل سه‌بعدی را به شنونده ارائه دهد؛ این در‌ حالی است که هر کس دیگری که در نزدیکی او قرار دارد فقط صدایی ضعیف می‌شنو‌د. می‌توانید N1 را از‌ طریق بلوتوث، وای‌فای، USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری استفاده کنید.

اگر N1 به خوبی ادعای Noveto کار کند، می‌تواند کمک بزرگی به بسیاری از افرادی باشد که از خانه کار می‌کنند و در طول روز بارها مجبور به برقراری تماس تصویری‌اند. ممکن است عدم نیاز به استفاده‌ی مداوم از هدفون، ارزش قیمت ۸۰۰ دلاری N1 را داشته باشد.

نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا