موبايل

بخشی از تولید آیفون به هند واگذار می‌شود

بخشی از تولید آیفون به هند واگذار می‌شود

تحلیلگران بانک جی پی مورگان انتظار دارند شرکت اپل حدود پنج درصد از تولید آیفون ۱۴ را از اواخر سال ۲۰۲۲ به هند منتقل کند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان پس از چین است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، همچنین برآورد شده که حدود ۲۵ درصد از محصولات اپل شامل مک، آی پد، اپل واچ و ایرپاد تا سال ۲۰۲۵ خارج از چین تولید شود در حالی که این رقم، اکنون پنج درصد است.

اپل از سال ۲۰۱۷ که برای نخستین بار تولید آیفون را در هند از طریق شرکت ویسترون و سپس با فاکسکان آغاز کرد، امیدهای بزرگی برای بازار هند دارد.

پاندمی کووید ۱۹ مانع جا به جایی زنجیره تامین برای شرکتها شده بود اما با کاهش محدودیتها، امسال شرکتهای بیشتری از جمله اپل، اقدامات برای جا به جایی زنجیره تامین خود را سرعت بخشیده اند.

به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، فروشندگان تایوانی شامل فاکسکان و پگاترون، نقش مهمی در جا به جایی تولید آیفون به هند ایفا می کنند. در میان مدت تا بلندمدت، انتظار می رود اپل با تولید توسط تولیدکنندگان هندی موافقت کند.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان با برنامه های اپل برای کاهش اختلاف تولید هند با چین، اوایل ماه میلادی جاری گروه هندی تاتا با شرکت ویسترون برای تشکیل جوینت ونچری برای تولید آیفون در این کشور وارد مذاکره شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا