بازگشت پورشه از خودروهای برقی بهسوی بنزینی و هیبریدی؛ سرمایهگذاری ۸۰۰ میلیون یورویی
![بازگشت پورشه از خودروهای برقی بهسوی بنزینی و هیبریدی؛ سرمایهگذاری ۸۰۰ میلیون یورویی](https://newslan.ir/wp-content/uploads/2025/02/d8a8d8a7d8b2daafd8b4d8aa-d9bed988d8b1d8b4d987-d8a7d8b2-d8aed988d8afd8b1d988d987d8a7db8c-d8a8d8b1d982db8c-d8a8d987d8b3d988db8c_67a76e5b68318-780x470.jpeg)
بازگشت پورشه از خودروهای برقی بهسوی بنزینی و هیبریدی؛ سرمایهگذاری ۸۰۰ میلیون یورویی
پورشه مانند بسیاری از خودروسازان دیگر با برآورد آیندهی بازار خودرو، برنامههای خود را بازبینی میکند. هماکنون پورشه قصد کاهش تمرکز بر تولید خودروهای برقی و توجه بیشتر به خودروهایی با پیشرانهی احتراق داخلی را دارد؛ اقدامی که برای پورشه تغییری ساده نیست و برای این شرکت هزینهبر خواهد بود.
پورشه پیشبینیهایی را برای اعداد مالی مقدماتی مربوط به بازار سال آیندهاش منتشر کرد. پیشبینی میشود که توسعه و گسترش تولید خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی و هیبریدی، ۸۳۱ میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد. این عدد فقط مربوط به سال ۲۰۲۵ است. مبلغ ۸۳۱ میلیون دلاری شامل هزینههای مربوط به «فعالیتهای مرتبط با تولید باتری» میشود، بنابراین کاملاً به موتورهای احتراق داخلی اختصاص ندارد. البته خودروهای هیبریدی جدید هنوز به باتریهایی برای پلتفرمهای خاص خود نیاز دارند.
بر اساس اعلام پورشه، تغییر مسیر به سمت موتورهای احتراق داخلی باید باعث کاهش حاشیهی سود به حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد شود. این شرکت پیشبینی میکند که درآمد فروش آن بین ۴۰ تا ۴۱ میلیارد دلار باشد.
سال گذشته، پورشه اعلام کرد که تولید موتورهای V8 برای مدلهای کاین و پانامرا را تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد. لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه گفت که این شرکت در حال بررسی ساخت نسخههای هیبریدی یا احتراق داخلی برای خودروهایی است که در ابتدا قرار بود فقط بهصورت الکتریکی عرضه شوند. پیشبینی مالی پورشه برای سال ۲۰۲۵ نیز ادعای مذکور را تقویت میکند.
مقالههای مرتبط
تصمیم پورشه در حالی مطرح میشود که خودروساز مذکور با چالشهایی برای ایجاد سود از تولید نسل بعدی مدل ۷۱۸ مواجه است که نیمهی دوم امسال به بازار عرضه میشود. این خودرو اسپرت جدید، طراحی موتور وسط خود را کنار میگذارد و به یک خودرو تمامالکتریکی تبدیل میشود.
هنوز مشخص نیست که آیا ۷۱۸ جدید نسخهی مجهز به پیشرانهی احتراق داخلی نیز خواهد داشت یا نه. گزارشهای اخیر نشان میدهند که عرضهی مدل کاین الکتریکی جدید نیز به تأخیر افتاده که موجب شده است برنامهریزیهای مربوط به عرضهی این خودرو در سال ۲۰۲۶ زیر سؤال برود. احتمالاً پرفروشترین خودرو پورشه یعنی مدل ماکان نیز با نسخهی مجهز به پیشرانهی احتراق داخلی، زودتر از آنچه انتظار میرفت، به بازار بیاید.
منبع : زومیت