zoomit

ایلان ماسک می‌خواهد با هوش مصنوعی، بازی بسازد

ایلان ماسک می‌خواهد با هوش مصنوعی، بازی بسازد

ایلان ماسک و تیم xAI در جریان یک پخش زنده که به معرفی مدل جدید گراک ۳ اختصاص داشت، از برنامه‌ی خود برای تأسیس یک استودیوی بازی‌سازی خبر دادند. این استودیو قرار است بازی‌هایی با هوش مصنوعی توسعه دهد که از گرافیک فوتورئالیستیک (تصاویر به‌شدت واقع‌گرایانه و مشابه عکس‌های واقعی) برخوردار باشند.

اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی‌سازی با گراک ۳ منتشر نشده، اما توسعه‌دهندگان نشان دادند که گراک ۳ قادر است نسخه‌ای ساده از بازی تتریس را با استفاده از پایتون ایجاد کند.

ماسک در پخش‌زنده‌ی معرفی گراک ۳ گفت: «ما در xAI یک استودیوی بازی‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنیم. اگر علاقه‌مند به همکاری هستید، به xAI بپیوندید.» تا این لحظه، جزئیات بیشتری درباره‌ی مأموریت این استودیو یا مسیر توسعه‌ی آن ارائه نشده است. طبق پست منتشرشده توسط یکی از اعضای xAI، این تیم درحال‌حاضر ۹ عضو دارد که ماسک نیز یکی از آن‌هاست.

یکی از قابلیت‌هایی که در پخش زنده‌ی معرفی گراک ۳ نمایش داده شد، توانایی گراک ۳ در تولید نسخه‌ای از بازی Bubble Trouble بود. این نسخه شامل فیزیک، برخورد اشیا و رابط کاربری دو‌بعدی ساده بود. البته، کاربری که این بازی را امتحان کرد، اشاره داشت، گراک۳ قادر به تولید افکت‌های صوتی الهام‌گرفته از بازی‌های قدیمی نبود.

ماسک همچنین اعلام کرد استودیو بازی‌سازی xAI درحال کار روی روشی برای ادغام گرافیک فوتورئالیستیک در بازی‌های هوش مصنوعی است. او ادعا کرد گراک ۳ می‌تواند کیفیت گرافیکی بازی‌ها را تنها با یک دستور افزایش دهد، اما هنوز مشخص نیست که این قابلیت مخصوص بازی‌هایی است که توسط گراک توسعه می‌یابند یا می‌تواند مشابه Nvidia DLSS Super Resolution یا AMD FidelityFX Super Resolution به‌عنوان یک فناوری مستقل عرضه شود.

اگرچه استودیوی xAI هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما گراک ۳ موفق شد در آزمایش‌های مختلف عملکردی بهتر از مدل‌هایی مانند GPT-4o، جمنای ۲ پرو، دیپ‌سیک V3 و Claude 3.5 Sonnet داشته باشد. این مدل با استفاده از ۱۰۰,۰۰۰ پردازنده‌ گرافیک انویدیا H100 در دیتاسنتر Colossus Supercluster در ممفیس آموزش داده شده است.

مقاله‌های مرتبط

با وجود اطلاعات محدود درباره‌ی پروژه‌ی بازسازی xAI، برخی از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌سازی، از جمله Capcom، پیش‌تر اعلام کرده‌اند که از هوش مصنوعی مولد برای توسعه‌ی عناصر گرافیکی و بصری‌ و بهبود فرایند تولید محتوا استفاده می‌کنند. این شرکت ژاپنی در همکاری با گوگل کلود از ابزارهایی مانند جمنای پرو، جمنای فلش، ایمیجن و ورتکس AI بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد به‌جای ارائه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان، یک استودیوی بازی‌سازی مستقل تأسیس کند. همچنین، برنامه‌ی او برای افزایش ظرفیت Colossus Supercluster به بیش‌از یک میلیون GPU می‌تواند به توسعه‌ی سریع‌تر مدل‌های جدید هوش مصنوعی و تسریع روند ساخت بازی‌های هوش مصنوعی کمک کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا