شبكه اجتماعی

ایلان ماسک با هیات مدیره توییتر دیدار کرد؛ احتمال خرید افزایش یافت

ایلان ماسک با هیات مدیره توییتر دیدار کرد؛ احتمال خرید افزایش یافت

در هفته‌های گذشته و پس از اینکه رئیس شرکت خودروسازی تسلا، برای اولین بار پیشنهادش برای خرید توییتر را فاش کرد، مدیران توییتر استراتژی‌ای را در پیش گرفتند که به “قرص سمی” مشهور است و هدف آن جلوگیری از خرید بالقوه تمام سهام توییتر اعلام کرد.

به گزارش نیوزلن و به نقل از بی‌بی‌سی، گفته شده ماسک قصد دارد با حمایت و وام مورگان استنلی و سایر موسسات مالی آمریکایی، هزینه خرید توییتر را تامین کند.

سخنگوی توییتر تاکنون در خصوص این گزارش‌ها از اظهار نظر خودداری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، نیویورک تایمز و بلومبرگ که به نقل از منابع ناشناس منتشر شده، جزئیاتی از چگونگی تامین مالی پیشنهاد آقای ماسک اعلام شده و همین امر باعث شد تا هیات مدیره ۱۱ نفره توییتر به طور جدی فروش این شرکت را بررسی کنند.

در حال حاضر ایلان ماسک که بیش از ۹ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد و براساس گزارش‌ها یک بسته مالی ۴۶.۵ میلیارد دلاری برای خرید کامل این شبکه اجتماعی در نظر گرفته است.

قرار است بودجه خرید توییتر ترکیبی از دارایی‌های خود او و حمایت غول بانکی وال استریت، مورگان استنلی و سایر شرکت‌ها باشد.

بنا بر گزارش‌ها، تعدادی از سهامداران توییتر پس از اعلام برنامه مالی آقای ماسک، با توییتر تماس گرفته‌اند و از مدیران این شرکت خواسته‌اند که فرصت را برای یک معامله احتمالی از دست ندهند.

دن آیوز، یک تحلیلگر سرمایه گذاری گفت که بسیاری از سرمایه‌گذاران این خبرها را “آغازی بر پایان توییتر به عنوان یک شرکت سهامی عام در نظر خواهند گرفت و ماسک اکنون در مسیر تصاحب توییتر قرار دارد، مگر اینکه پیشنهاد دومی برای خرید ارائه شود”.

در اوایل این ماه، آقای ماسک از حضور در هیات مدیره توییتر خودداری کرد.

در صورتی که او عضو هیات مدیره می‌شد، نمی‌توانست بیش از ۱۵ درصد سهام توییتر را داشته باشد.

سهام توییتر پس از پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ۱۸ درصد افزایش داشته است.

پس از آن هیات مدیره توییتر برای مقابله با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید همه سهام این شرکت، دست به اقدام مقابله جویانه زد و با استفاده از ضوابط آیین نامه‌ای طرحی را به اجرا گذاشتند که برای مدت محدود به هیچ سهامداری اجازه مالکیت بیشتر از ۱۵ درصد سهام این شرکت را نمی‌دهد.

در این طرح، به سهامداران خرد اجازه داده شد تا سهام شرکت را با تخفیف خریداری کنند.

ایلان ماسک که با داشتن ۲۱۹ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان جهان است و بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.

در ۸ آوریل یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی با نام گروه ونگارد اعلام کرد که آنها اکنون ۱۰.۳ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارند که آنها را به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا