موبايل

اپل تولید آیفون ۱۴ را محدود می‌کند

اپل تولید آیفون ۱۴ را محدود می‌کند

اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرد اقدامات برای افزایش تولید گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ به میزان شش میلیون دستگاه در نیمه دوم امسال را محدود کنند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، طبق گزارش بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه، اپل اکنون قصد دارد ۹۰ میلیون دستگاه آیفون در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تولید کند که تقریبا مشابه آمار تولید در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ و مطابق با پیش بینی اولیه اپل در تابستان امسال است.

تقاضا برای مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۴ پرو، قوی‌تر از مدل‌های استاندارد است و دست‌کم، یک تولیدکننده قراردادی اپل در حال تغییر ظرفیت تولید از مدل‌های ارزان‌تر آیفون به مدل‌های گران‌تر این گوشی است.

اپل چند هفته پیش از عرضه آیفون ۱۴ به بازار، پیش بینی خود از میزان فروش این گوشی را بالاتر برده بود و بعضی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت، آماده افزایش هفت درصدی سفارش تولید شده بودند.

اما چین که بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است، دچار رکود اقتصادی شده که به سازندگان گوشی در این کشور ضربه زده و فروش آیفون را کاهش داده است. به گفته تحلیلگران بانک جفریز، خرید مدل‌های آیفون ۱۴ در سه روز نخست عرضه به بازار چین، ۱۱ درصد در مقایسه با نسل قبلی این گوشی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش پیدا کرد.

تقاضای جهانی برای محصولات الکترونیکی شخصی با افزایش تورم، نگرانی‌ها از رکود اقتصادی و اختلالات ناشی از جنگ در اوکراین، سرکوب شده است. موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی پیش بینی کرده است بازار تلفن هوشمند جهان امسال ۶.۵ درصد رشد منفی پیدا کرده و فروش آن به یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دستگاه برسد.

بر اساس گزارش رویترز، در راستای انتقال بخشی از تولید آیفون از چین به کشورهای دیگر، اپل هفته جاری اعلام کرد تولید آیفون ۱۴ در هند را آغاز می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا