مديريت ICT

اپل با اریکسون به توافق رسید

اپل با اریکسون به توافق رسید

مفاد دقیق این توافق هنوز به طور کامل افشا نشده است اما این توافق چند ساله، شامل صدور مجوز متقابل برای فناوری سلولاری استاندارد ضروری و همچنین حق امتیازهای انحصاری دیگر است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، این غول‌های فناوری، سابقه طولانی دعوای حقوقی بر سر فناوری سلولاری دارند. اپل در سال ۲۰۱۵ از اریکسون شکایت کرد تا از شرایط مطلوب‌تری برای امتیازهای انحصاری LTE برخوردار شود اما اریکسون با شکایتی که مدعی بود آیفون و آی‌پد، ایده‌های ثبت امتیاز شده این شرکت را نقض کرده اند، پاسخ داد.

این دو شرکت با یک توافق هفت ساله، صلح کردند. با نزدیک شدن به زمان تمدید این توافق، خصومت میان دو شرکت شعله‌ور شد. اریکسون در اکتبر سال ۲۰۲۱ از تلاش اپل برای کاهش نرخ حق امتیاز شکایت کرد و اپل در دسامبر، شکایت متقابلی انجام داد و مدعی شد اریکسون به شکل غیرمنصفانه از تاکتیک‌های فشار برای تمدید توافق استفاده می‌کند. اریکسون ژانویه امسال شکایت دیگری در خصوص امتیازهای انحصاری فناوری ۵G تنظیم کرد.

کریستینا پترسون، مدیر مالکیت معنوی اریکسون با اعلام این توافق، اظهار کرد: این آتش‌بس به دو شرکت اجازه می‌دهد به عرضه بهترین فناوری برای جهان متمرکز شوند. اریکسون یکی از بزرگترین دارندگان امتیازهای انحصاری بی سیم در جهان است و گفته است توافق با اپل، کمک می کند درآمد صدور مجوز این شرکت در سه ماهه چهارم، معادل ۵۳۲ میلیون دلار یا بیشتر، تقویت شود.

بر اساس گزارش انگجت، زمان این توافق، قابل توجه است. اپل ظاهرا سرگرم ساخت مودم‌های آیفون ۵G برای جایگزین کردن با تراشه‌های کوالکام است. آتش بس با اریکسون، زمینه را برای استفاده از این مودم‌ها بدون دعوای حقوقی، فراهم می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا