وب و اينترنت

سری هواوی میت ۵۰ با سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 در ماه ژوئن عرضه خواهد شد

یو چنگ‌دونگ؛ مدیرعامل واحد کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی ضمن برگزاری کنفرانس عرضه محصولات جدید و زمستانه این شرکت در روز ۲۳ دسامبر سال گذشته (۲ دی ماه) اعلام کرد که تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل بومی HarmonyOS از ۲۲۰ میلیون واحد فراتر رفته است. در واقع از روز ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) ۱۳۵ دستگاه به ورژن رسمی HarmonyOS 2.0 به‌روزرسانی شده‌اند.

atramart mobile

بر اساس گمانه‌زنی‌ها ورژن جدید این سیستم‌عامل موسوم به HarmonyOS 3.0 در ماه جولای منتشر خواهد شد. بنابراین برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده از عرضه این سیستم‌عامل ضمن برگزاری کنفرانس معرفی محصولات هواوی در پایان ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حکایت دارند. کمپانی هواوی در جریان این رویداد احتمالا از سری میت ۵۰ نیز رونمایی خواهد کرد. این هندست‌ها احتمالا از سیستم HarmonyOS 3.0 استفاده خواهند کرد.

در پایان سال گذشته میلادی، درک یو؛ رئیس واحد کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی در منطقه اروپای مرکزی و شرقی، شمال اروپا و کانادا اعلام کرد که مدل جدید میت در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. با این‌حال وی اعلام نکرد که آیا این گجت همان سری هواوی میت ۵۰ خواهد بود یا خیر. همچنین نامبرده در خصوص به‌کارگیری سیستم‌عامل جدید HarmonyOS 3.0 توسط این دستگاه جدید هیچ‌گونه اظهارنظری نکرد.

avang neterbit mobile

شایان به ذکر است که بنیاد Open Atom اخیرا نسخه بتای سیستم‌عامل HarmonyOS 3.1 را در میان جامعه اوپن سورس توزیع نموده است. اعمال برخی اصلاحات در ماژول‌های اساسی زیرساخت و لایه‌های برنامه از جمله تغییرات این پلتفرم به‌شمار میروند. OpenHarmony Beta معمولا پیش‌نمایشی از ورژن رسمی سیستم‌عامل Harmony محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال HarmonyOS 3.0 بر پایه OpenHarmony 2.2 Beta 2 تولید شده است.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص سری هواوی میت ۵۰

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه سری هواوی میت ۵۰ از همان نمایشگر LTPO مورد استفاده در سری آی‌فون ۱۳ پرو اپل بهره خواهد برد. بعلاوه این نمایشگر از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی نموده و علاوه بر دستیابی به نرخ نوسازی بالای ۱۲۰ هرتزی امکان صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز فراهم می‌کند. در کنار عرضه مدلی با تراشه ۴G اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ کوالکام احتمالا شاهد معرفی دستگاهی با تراشه کایرین ۹۰۰۰ نیز خواهیم بود.

اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ یک پردازنده پرچم‌دار به‌شمار رفته و از فرآیند تولید ۴ نانومتری شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. این تراشه از معماری ۴+۳+۱ هسته‌ای بهره می‌گیرد. هسته بزرگ کورتکس X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتزی عمل نموده و در عین‌حال از ۳ هسته بزرگ کورتکس A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کوچک کورتکس A55 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز استفاده می‌شود. امتیاز کسب شده توسط این تراشه در بنچمارک AnTuTu احتمالا برای نخستین بار از مرز ۱ میلیون فراتر خواهد رفت. تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در ماه دسامبر سال گذشته معرفی شد. با این‌حال تاکنون به زمان عرضه مشخصی برای سری میت ۵۰ اشاره نشده است.

برخی گزارشات جانبی از تصمیم هواوی برای عدم عرضه سری میت ۵۰ حکایت دارند. با این‌حال آخرین گزارش منتشر شده، چنین سناریویی را منتفی قلمداد می‌کند. بر اساس اعلام یک خبرچین مشهور در شبکه اجتماعی Weibo با شناسه Digital Chat Station در حال حاضر شرکت هواوی سرگرم تست سری میت ۵۰ است. وی همچنین ادعا می‌کند که این دستگاه از تراشه‌ای با شماره مدل sm8425 استفاده خواهد کرد.

این موضوع نشان می‌دهد که سری هواوی میت ۵۰ احتمالا مجهز به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود. بدیهی است که این تراشه همانند نمونه به‌کارگیری شده در سری هواوی P50 صرفا از اتصال ۴G پشتیبانی خواهد کرد. شخص وبلاگ‌نویس در آخرین گزارش خود صریحا به نام هواوی میت ۵۰ اشاره نکرده است. با این‌حال وی از این اسمارت‌فون تحت‌عنوان یک “پرچم‌دار تجاری” یاد می‌کند. با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت هواوی پرچم‌داران متعددی را به بازار عرضه نمی‌کند؛ لذا منظور وی به احتمال فراوان همان سری هواوی میت ۵۰ است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا