نرم افزار

اپلیکیشن جدید اپل تراکنش مالی گوشی به گوشی را امکان‌پذیر می‌کند

اپلیکیشن جدید اپل تراکنش مالی گوشی به گوشی را امکان‌پذیر می‌کند

بنا به یک گزارش جدید، شرکت اپل روی برنامکی (اپلیکیشنی) کار می‌کند که به مردم امکان می‌دهد با استفاده از آیفون‌هایشان تراکنش پولی مستقیم با فروشگاه‌های کالا و خدمات انجام دهند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، این غول تلفن‌های هوشمند از سال ۲۰۲۰ و پس از خریدن شرکت نوپای کانادایی «موبی‌وِیو» (Mobeewave) روی این برنامک کار می‌کرده است. موبی‌ویو در حال ایجاد راه‌هایی بود که تلفن‌های هوشمند بتوانند بدون تماس، تراکنش با کارت اعتباری را بپذیرند و انجام دهند.

این عمل به احتمال قوی با استفاده از تراشه «ان‌اف‌سی» صورت می‌گیرد که مشابه با همان سخت‌افزاری است که «اپل پِی» را ممکن می‌کند.

واحدهای بازرگانی خواهند توانست آیفون‌های خود را به پایانه‌های (ترمینال‌های) پرداخت تبدیل کنند و با زدن یک کارت اعتباری غیرتماسی [کانتکت‌لس] یا یک آیفون دیگر روی پشت گوشی، پول دریافت کنند.

در حال حاضر، برای ارتباط میان گوشی از طریق بلوتوث به پایانه «ثالث» [ساخت شرکت‌های دیگر] نیاز است. 

هنوز روشن نیست که این گزینه پرداخت بخشی از «اپل پی» خواهد بود یا کاربرد جدیدی خواهد بود. به گزارش بومبرگ، تیمی که روی این برنامه کار می‌کند، از سال ۲۰۲۰ جزو قسمت طراحی پرداخت‌های اپل بوده است. 

این برنامک جدید ممکن است از طریق به‌روزرسانی (آپدیت) نرم‌افزاری و احتمالا به صورت بخشی از «آی‌او‌اس ۱۵.۴» عرضه شود که اوایل فصل بهار ارائه خواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، شرکت اپل «اپل کارت» را راه‌اندازی کرد که سیستم پرداخت در فضای مجازی را فعال می‌کند تا کاربران بتوانند پرداخت‌های مالی‌شان را با تلفن انجام دهند. 

اپل برای تبلیغ آن اعلام کرد که برای هر خریدی که از طریق خدمات «اپل پی» انجام شود، دو درصد از وجه تراکنش را به خریدار برمی‌گرداند، این خدمات را رایگان ارائه می‌دهد، برنامکی برای مدیریت امور مالی مرتبط عرضه می‌کند، و در ضمن توجه اکید روی محرمانه ماندن اطلاعات فرد خواهد داشت.

روی این کارت‌ها هیچ‌گونه شماره قابل دیدن وجود ندارد. در عوض، شماره کارت روی یک تراشه امن در داخل آیفون ذخیره شده است که برای خریدهای آنلاین یا تلفنی که مستلزم دادن شماره باشد، شماره‌های مجازی تولید می‌کند.

تا هنگام انتشار این مقاله، شرکت اپل به تقاضای ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا