انتقاد خالق The Last of Us؛ بازیها بیشازحد واقعگرایانه شدهاند

انتقاد خالق The Last of Us؛ بازیها بیشازحد واقعگرایانه شدهاند
بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر به نقطهای رسیدهاند که پیشرفتهای بصری جدید، دیگر تأثیر چشمگیری ندارند. ساخت بازیهای AAA بیشتر از همیشه زمانبر شده، هزینهها افزایش یافته و نتیجهی نهایی از نظر بصری تفاوت چندانی با بازیهای ۶ یا ۷ سال پیش ندارد.
همین موضوع بحثهایی را در شبکههای اجتماعی به راه انداخته است. برخی کاربران معتقدند تمایل به «واقعگرایی بیشازحد» و بودجههای زیاد برای بازیهای AAA، به ضرر صنعت بازی تمام شده. آنها میگویند زمان طولانی توسعه و هزینههای هنگفت باعث شده نوآوری در بازیها به خطر بیفتد.
دل واکر، یکی از توسعهدهندگان پیشین استودیو ناتی داگ، با این دیدگاه موافقت کرد. او گفت رسیدن به واقعگرایی بالا در بازیها نیازمند کار فوقالعاده زیاد است؛ بهطوری که فقط برای طراحی انیمیشنهای سادهای مثل راهرفتن، دویدن یا پریدن ممکن است زمان توسعه تا ۱۰ برابر بیشتر شود.
مقالههای مرتبط
واکر پیشبینی میکند آیندهی صنعت بازی در اختیار تیمهای کوچکتر با کارایی بیشتر خواهد بود. او موتور بازیسازی Unreal Engine را ابزاری کلیدی برای کاهش هزینهها دانست.
نمونهای از این رویکرد در بازی Clair Obscur: Expedition 33 دیده میشود که توسط تیمی کوچک و با بودجهی محدود ساخته شده است. این نوع پروژهها آزادی بیشتری برای ریسکپذیری و نوآوری دارند. کارگردان بازی هم گفته چنین پروژهای در استودیوهای بزرگی مثل Ubisoft تقریباً غیرممکن بود.
منبع : زومیت