نرم افزار

انتشار شایعاتی درباره ویندوز ۱۲

انتشار شایعاتی درباره ویندوز ۱۲

مایکروسافت در ابتدا ویندوز ۱۰ را به عنوان «آخرین نسخه ویندوز» توصیف کرد و قصد داشت این سیستم عامل را به یک مدل خدماتی با به روزرسانی‌های معمول، به جای ارائه نسخه‌های اصلی جدید، تبدیل کند. با این حال مایکروسافت پس از مدتی نسخه ۱۱ را عرضه کرد. بین انتشار نسخه‌های ۱۰ و ۱۱ شش سال فاصله بود، و اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند نسخه اصلی بعدی ویندوز تا سال ۲۰۲۷ عرضه نخواهد شد، اما به نظر می‌رسد که همه چیز در مایکروسافت در حال تغییر است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، برخی منابع خبری می‌گویند که مایکروسافت در فکر عرضه ویندوز ۱۲ است. یکی از اولین گزارش‌ها از سایت آلمانی Deskmodder.de بود که می‌گفت مایکروسافت در مارس ۲۰۲۲ مشغول کار بر روی ویندوز ۱۲ بوده است. این سایت در تایید خبر خود به منابعش در داخل مایکروسافت، اکانت امنیتی محبوب SwiftOnSecurity و اعلام فرصت‌های شغلی در این شرکت «برای پشتیبانی از تیم» ارجاع داده است.
 
این گزارش زک باودن از وبسایت Windows Central را تایید می‌کند که می‌گوید مایکروسافت از نام رمز «Next Valley» به صورت داخلی برای نسخه بعدی ویندوز استفاده می‌کند. این لزوماً به این معنا نیست که مایکروسافت آن را Windows 12 می نامد، همانطور که از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ پرش کرد.
 

انتشار شایعاتی درباره ویندوز 12

الزامات سخت‌افزاری

ویندوز ۱۲ ممکن است جهش بزرگی در الزامات نداشته باشد، زیرا خیلی زود پس از انتشار ویندوز ۱۱ عرضه می شود. ویندوز ۱۱ دستکم به یک پردازنده ۶۴ بیتی با سرعت کلاک ۱ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، صفحه نمایش بزرگتر از ۹ اینچ با وضوح HD (768×۱۳۶۶)، اتصال به اینترنت و آداپتور گرافیکی سازگار با DirectX 12 با WDDM 2.x نیاز دارد.. همچنین به یک مادربرد با قابلیت UEFI و Secure Boot و یک TPM 2.0 (ماژول پلتفرم قابل اعتماد) نیاز داشت که بتواند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد.
 
این چیزی است که انتظار داریم ویندوز ۱۲ هم به آن نیاز داشته باشد، شاید با افزایش رم سیستم به ۸ گیگابایت. مایکروسافت ممکن است با گذشت زمان نیازهای دیگری را اضافه کند. برخی از پردازنده های مدرن دارای پردازنده امنیتی مایکروسافت پلوتون هستند که TPM را به CPU وارد می‌کند و امنیت آن را افزایش می‌دهد. تنها تراشه‌های AMD Ryzen 6000 و Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 3 دارای Pluton هستند و هنوز پردازنده‌های اینتل روی آنها وجود ندارد. نسبتاٌ بعید است که این یک الزام در ویندوز ۱۲ باشد، اما ممکن است یک نیاز اختیاری باشد تا روش‌های TPM دیگر ضروری نباشد.
 
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا