zoomit

اقدام جدید یوتیوب علیه ادبلاکرها، صدای کاربران را درآورد

اقدام جدید یوتیوب علیه ادبلاکرها، صدای کاربران را درآورد

یوتیوب رویکرد تازه‌ای برای مقابله با افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات در پیش گرفته که اعتراض گسترده کاربران را به‌دنبال داشته است. برخی کاربران ردیت و مرورگر Brave گزارش داده‌اند که ویدیوها با صفحه‌ای سیاه آغاز می‌شوند و تا چند ثانیه نمایش نمی‌یابند؛ دقیقاً به اندازه‌ی مدت زمان پخش تبلیغات پیش از شروع محتوا. در همین حین، پیامی با لینک به صفحه‌ی پشتیبانی گوگل ظاهر می‌شود که از کاربران می‌خواهد ادبلاکر را غیرفعال کنند.

روش جدید یوتیوب به‌جای مسدودسازی کامل پخش یا هشدارهای معمول، از تأخیر مصنوعی برای آزار کاربران استفاده می‌کند. در واقع، یوتیوب با ایجاد این تأخیرها سعی دارد کاری کند که حتی با وجود ادبلاکر، کاربران همچنان زمانی برابر با دیدن تبلیغات را هدر دهند و نوعی تنبیه نرم اما آزاردهنده محسوب می‌شود.

برخی حساب‌های کاربری که قبلاً به خاطر استفاده از ادبلاکر شناسایی شده‌اند، هدف اصلی سیاست جدید یوتیوب هستند. این رفتار در مرورگرهایی مانند Brave حتی با سیستم مسدودکننده‌ی تبلیغات داخلی هم دیده شده است. بدین‌ترتیب ظاهراً یوتیوب روش‌های تشخیص پیشرفته‌تری برای دور زدن فریب‌کاری‌های معمول توسعه‌دهندگان ادبلاکرها پیدا کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

یوتیوب اقدامات علیه مسدودکننده‌های تبلیغات را با هدف سوق دادن کاربران به‌سمت اشتراک‌ پولی انجام می‌دهد. سرویس پریمیوم این پلتفرم با قیمت ۱۴ دلار در ماه، تجربه‌ای بدون تبلیغ و همراه با امکانات اضافه فراهم می‌کند. همچنین طرح ارزان‌تر پریمیوم لایت با قیمت ۸ دلار در ماه در دسترس است که فقط تبلیغات را حذف می‌کند. سیاست‌های یوتیوب تجربه‌ی کاربری را تخریب کرده و موجی از نارضایتی را در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخته است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا