zoomit

چت‌بات بینگ می‌تواند کپچا را به‌راحتی حل کند

چت‌بات بینگ می‌تواند کپچا را به‌راحتی حل کند

دنیس شیرایف، مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی Neural.love، می‌گوید که چت‌بات‌هایی مثل بینگ و ChatGPT می‌توانند برای برای دورزدن معماهای کپچا (Captcha) استفاده شوند و برای این منظور فقط باید سؤالات درستی از این ابزارها بکنید. اگر مشخص شود که این ادعا مسئله‌ای گسترده است، قطعاً پیامدهای نگران‌کننده‌ای برای امنیت آنلاین همه‌ی کاربران خواهد داشت.

معمولاً اگر تصویری از کد کپچا را به چت‌بات بینگ نشان دهید و از آن بخواهید حروف و اعداد را بخواند، درخواست شما را رد می‌کند. بااین‌حال، شیرایف موفق شد با مهندسی هوشمندانه‌، چت‌بات را به اجرای دستورهایش وادار کند.

شیرایف با نشان‌دادن تصویری از کد Captcha که روی قفل قرار گرفته بود، توضیح داد:

چت‌بات بینگ در پاسخ به درخواست شیرایف و قبل‌ از نشان‌دادن دقیق متن کپچا پاسخ‌ داد:

آزمایش شیرایف نشان می‌دهد که چت‌بات مایکروسافت می‌تواند معماهای کپچا را به‌راحتی حل کند؛ بنابراین، هکرها و اسپمرها می‌توانند از ابزار مذکور برای اهداف مخرب سوءاستفاده کنند.

قطعاً هنگام گشت‌وگذار در وب، با کدهای کپچا مواجه شده‌اید. این کدها که معمولاً مجموعه‌ای از حروف و اعداد به‌هم‌ریخته را نشان می‌دهند، از شما درخواست می‌کنند حروف را در کادر مرتبط وارد کنید. علاوه‌براین، برخی معماهای کپچا از شما می‌خواهند قطعه‌ی درست را برای کامل‌کردن تصویر پازل انتخاب کنید. ایده‌ این است که اطمینان حاصل شود شما انسان هستید و بدین‌ترتیب، ربات‌ها نتوانند به سرویس یا سایت مدنظر دسترسی داشته باشند.

معماهای کپچا اغلب به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حل آن‌ها برای انسان‌ آسان باشد؛ اما ماشین‌ها نتوانند به‌سادگی از سدشان عبور کنند. واضح به‌نظر می‌رسد چت‌بات بینگ برای حل کپچا با مشکل زیادی مواجه نمی‌شود و اگر هکری بخواهد بدافزاری بسازد که قابلیت حل کپچا را داشته باشد، قطعاً با چت‌بات بینگ می‌تواند به هدفش دست یابد.

هنوز نمی‌دانیم آیا شخصی از چت‌بات بینگ برای دورزدن معماهای کپچا استفاده می‌کند یا خیر. به‌هرحال طبق گزارش شیرایف، خطر سوءاستفاده از این هوش مصنوعی برای حل کدهای کپچا وجود دارد و باید دید مایکروسافت چه راهکاری در این زمینه ارائه خواهد داد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا