نرم افزار

افزوده شدن تشخیص صدای آفلاین به دستگاه‌های الکسا

آمازون به تازگی دستیار هوشمند خود را به قابلیت‌های جدیدی مجهز کرده است. یکی از جذاب‌ترین قابلیت ها، ویژگی‌های امنیتی جدیدی است که برای دستگاه‌های الکسا در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از  engadget، در همین راستا به زودی کاربران می‌توانند انتخاب کنند که تمامی دستورات صوتی آنها روی دستگاه‌های الکسا پردازش شود. به این ترتیب تمامی کلیپ‌های صوتی حاوی دستورات آنها به سرویس‌های ابری ارسال می‌شود و بعد از پردازش توسط الکسا به صورت خودکار پاک خواهند شد.
 
این کمپانی در طی سال‌های گذشته در زمینه قابلیت‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی ارائه شده توسط بلندگوها و صفحه نمایش‌های هوشمند خود تحسین شده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ قابلیتی را به سیستم‌های خود افزود که کاربران با استفاده از آن می‌تواند از بازبینی دستی پیام‌های صوتی و متنی خود جلوگیری کند. همچنین آمازون پیش از این تاریخ هم گزینه‌ای را به الکسا افزوده بود که کاربر با یک فرمان صوتی می‌توانست تمامی تاریخچه دستوراتی که به این دستیار هوشمند داده است را پاک کند.
 
این قابلیت جدید نیز بر همین اساس ساخته شده است اما به نظر می‌رسد که تنها دستگاه‌های جدید اکو که به پردازنده AZ1 Neural Edge مجهز شده اند، از آن برخوردار هستند. اطلاعات به دست آمده از آمازون حاکی از آن است که این قابلیت در ابتدا روی نسل چهارم دستگاه‌های اکو و اکو شو ۱۰ در دسترس قرار خواهند گرفت و سپس در آینده برای دستگاه‌های دیگر نیز عرضه می‌شوند.
 

 

 
سایر قابلیت‌های جدید آمازون تنها روی صفحه نمایش‌های هوشمند این کمپانی نظیر اکو شو ۱۵ فعال خواهند بود. اولا سرویس Sling TV به زودی به فهرست بلند بالای سرویس‌های استریم موجود در صفحه نمایش‌های آمازون افزوده خواهد شد و ثانیا دستگاه‌های اکوی مجهز به دوربین می‌توانند از قابلیت Visual ID (که به الکسا اجازه می‌دهد شما را در میدان دید دوربین‌ها تشخیص بدهد) بهره مند شوند.
 
آمازون همچنین سیستم Care Hub را نیز بازسازی کرده است. این سیستم به پرستاران و مراقبان اجازه می‌دهد که با استفاده از سرویس Alexa Together در نرم‌افزار الکسا به افرادی که تحت مراقبت دارند، متصل شوند. آنها با استفاده از این قابلیت می‌توانند فرد دیگر را از راه دور چک کنند و به تنظیم موارد ضروری از قبیل هشدارها، اطلاعات تماس اضطراری و… بپردازند.
 
در نهایت آمازون با همکاری دیزنی دستیار هوشمند جدیدی را برای دستگاه‌های هوشمند خود عرضه کرده است. این سیستم که “Hey, Disney” نام دارد، در واقع دستیار هوشمندی است که برپایه فناوری الکسا ساخته شده است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند با کاراکترهای دنیای دیزنی صحبت کرده و همچنین کارهایی نظیر تنظیم تایمر، زنگ هشدار، بررسی آب و هوا و… را انجام بدهند.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا