موبايل

افزایش قیمت آیفون در آیپد در ژاپن

افزایش قیمت آیفون در آیپد در ژاپن

این غول فناوری آمریکایی قیمت آیفون در ژاپن را حداکثر ۲۵ درصد افزایش داد و قیمت آیفون ۱۳ به ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ ین (۸۶۸ دلار) رسید. طبق اطلاعات وب سایت ژاپنی اپل، قیمت آیپد و آیپد ایر، ۱۰ هزار ین افزایش یافت.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، اپل به شمار رو به رشدی از برندهای خرده فروشی پیوسته که قیمت محصولات مصرفی در ژاپن را برای تطبیق با افزایش هزینه های تولید و افت نرخ ین، بالا برده اند. اقدام اپل احتمالا افزایش قیمت از سوی سایر سازندگان محصولات الکترونیکی را به دنبال خواهد داشت.

اپل پیش از این قیمت رایانه های مک بوک را در ژوئن، بیش از ۱۰ درصد افزایش داده بود اما این تغییر با عرضه مدلهای جدید همزمان شده بود. اما افزایش قیمت در دستگاههای قابل حمل اپل، بیشتر بوده و در زمانی صورت گرفته که انتظار نمی رود تا چند ماه دیگر، محصول جدیدی معرفی شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با رشد ضعیف دستمزدها، فروشندگان در ژاپن به دلیل واهمه از فراری شدن مشتریانی که سالها به تورم منفی عادت داشتند، مدتها تمایلی به افزایش قیمتها نداشتند. اما اکنون اوضاع فرق کرده و قیمت همه کالاها از خوراکیها گرفته تا دستگاههای الکترونیکی افزایش پیدا کرده است. نرخ برابری ین در برابر دلار آمریکا، ماه گذشته به پایینترین حد ۲۴ سال اخیر سقوط کرد و فروشندگان کالاهای مصرفی را برای بالا بردن قیمتها، تحت فشار بیشتری قرار داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا