نرم افزار

افزایش فشار گوگل بر اپل برای پذیرفتن RCS برای پیام‌رسانی بین آیفون‌ و گوشی‌های اندرویدی

افزایش فشار گوگل بر اپل برای پذیرفتن RCS برای پیام‌رسانی بین آیفون‌ و گوشی‌های اندرویدی

گوگل کمپینی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است با این هدف که با شرمسار کردن اپل آن را به سازگار شدن با RCS برای اپ Messages وادار کند. RCS جانشین SMS و MMS در اندروید است ولی بعید است که اپل در iOS خود را با آن تطابق دهد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از زددی‌نت، گوگل کمپین “Get the Message” را در وبسایت اندروید خود به راه انداخته است، که پر از دکمه‌های کمپین هشتگ توئیتر “@apple #GETTHEMESSAGE” برای هر دلیل درباره این است که چرا اپل، به جای SMS که بیش از یک دهه قدمت دارد، باید خود را با RCS (یا سرویس‌های ارتباط غنی) وفق دهد.
 
در صدر کمپین گوگل مساله حباب‌های سبز (اندروید) در مقایسه با آبی (اپل) در اپ Messages آیفون قرار دارد. اپ Messages آیفون حباب‌های سبز را برای پیام‌های دریافتی از کاربران اندرویدی و حباب‌های آبی را برای پیام‌های دریافتی برای آیفون نمایش می‌دهد.

 

افزایش فشار گوگل بر اپل برای پذیرفتن RCS برای پیام‌رسانی بین آیفون‌ و گوشی‌های اندرویدی

رنگ‌های حباب‌ها به عنوان یک نشان‌دهنده تفاوت بین کاربران آیفون و اندروید در چت‌های گروهی مورد استفاده بوده‌اند. ولی گوگل خاطرنشان کرده است که این فقط سطح ظاهری این دعوا است. در زیر این سطح، این شرکت اپل را به استفاده از سیستم‌های قدیمی SMS و MMS برای رله کردن متن‌ها بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی، و در عین حال استفاده از پلتفرم iMessage برای انتقال پیام‌ها با قابلیت‌های مدرن بین آیفون‌ها، متهم کرده است.  
 
به این دلیل، کاربران آیفون از قابلیت‌های دریافت خوانده شدن [تیک آبی خوردن]، رمزنگاری انتها به انتها، نشانگرهای تایپ کردن، ایموجی، چت گروهی، پیامرسانی وایفای، و اشتراک‌گذاری بهتر ویدئو و تصویر (که همه این قابلیت‌ها در واتس‌اپ و مسنجر قابل دسترسی هستند) بهره‌مندند در حالی که این قابلیت‌ها در زمان پیامدهی بین اپ پیامرسان پیشفرض آیفون و اپ Messages گوگل که دارای قابلیت RCS است وجود ندارند.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا