بازی

افزایش شدید حملات امنیتی به گیمرهای کامپیوترهای خانگی

افزایش شدید حملات امنیتی به گیمرهای کامپیوترهای خانگی

گیمرهایی که از کامپیوترهای خانگی برای بازی‌ کردن استفاده می‌کنند در چند وقت اخیر بیش از پیش با حملات ایبری روبرو شده‌اند و این امر مشکلات بزرگی برای این افراد به همراه آورده است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از techradar، شرکت کسپرسکی که یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات امنیتی برای کاربران جهان است در این زمینه اعلام کرده است که گزارش‌های سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نشان دهنده جهش بسیار شدید حملات امنیتی علیه گیمرهای مشغول به بازی در کامپیوترهای خانگی هستند.
 
این مرکز اعلام کرده است که در طول مدت زمان یاد شده توانسته است تا تعداد ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار حمله امنیتی را که با هدف  گیمرهای کامپیوترهای خانگی انجام شده بود را مسدود کنند که این امر نشان دهنده شرایط پیچیده این رده از بازی‌های کامپیوتری است.
 
بخش عمده‌ای از این حملات، نرم‌‌افزارهای جعلی‌ای بودند که خودشان را به جای بازی جا می‌زدند و به همین دلیل نیز خطرات امنیتی را برای کاربران ایجاد کرده‌اند.
 

افزایش شدید حملات امنیتی به گیمرهای کامپیوترهای خانگی

بخش عمده‌ای از این حملات خود را زیر پوشش فایل نصب بازی مخفی می‌کردند و وقتی که فعال می‌شدند به جای نصب بازی، یک بدافزار را در دستگاه کاربر نصب کرده و کنترل‌های مختلفی از سیتسم را در اختیار مهاجمان قرار می‌دادند.
 
بسیاری از این موارد به کاربران اجازه می‌دادند که بتوانند اطلاعات سیستم فرد قربانی را مشاهده کنند و حتی فایل‌های تروجان بر روی دستگاه نصب شوند تا بتوانند داده‌های ارزشمند کاربر را به سرقت ببرند که این موارد شامل اطلاعات بانکی برخی کاربران نیز بوده است.
 
گیمرهایی که با تلفن همراه هوشمند خود مشغول به بازی بودند نیز با مشکلاتی مشابه در سطحی محدودتر روبرو شده‌اند. ۱۰ بازی موبایل مشکلات اصلی را ایجاد کرده بودند که این امر در مقایسه با ۲۴ عنوان پی سی، کوچک‌تر بودن مقیاس را نشان می‌دهند.
 
بزرگ‌ترین مشکل مشترک بین هر دو رده موبایل و کامپیوترهای خانگی نیز بازی مشهور ماین کرفت بوده است که به واسطه این بازی تعداد ۳ میلیون و ۱۰ هزار و ۸۹۱ حمله امنیتی انجام شده و توسط کسپرسکی مسدود شد‌ه‌اند.
 
رتبه دوم بازی‌های محبوب برای مهاجمان، بازی سیمز ۴ بود که تعداد یک میلیون و ۲۶۶ هزار مورد حمله را به خود اختصاص داده بود. رتبه سوم متعلق به بازی PUBG با ۴۸۴ هزار حمله و فورتنایت با ۲۶۷ هزار حمله بود و جی تی ای ۵ با ۱۸۷ حمله در رتبه پنجم قرار داشت.
 

نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا