افزایش شانس خرید و فروش با جستجوی هوشمند دیوار
افزایش شانس خرید و فروش با جستجوی هوشمند دیوار
دیوار با استفاده از هوش مصنوعی، تغییرات گستردهای در فرآیند جستجوی خود ایجاد کرده است. این تغییرات باعث شده تا با تشخیص هوشمند آگهیهای مرتبط و ارائه پیشنهادهای هدفمند، خریدارها راحتتر از گذشته آگهی مورد نظر خود را پیدا کنند و فروشندهها هم بازدید بیشتری داشته باشند.
دیوار در راستای بهبود تجربه کاربری و افزایش شانس خرید و فروش برای کاربران، تغییرات گستردهای در سیستم جستجوی خود ایجاد کرده است. این تغییرات که با هدف افزایش دقت و جامعیت نتایج جستجو انجام شده، نتایج قابل توجهی برای خریداران و فروشندگان در دیوار داشته است.
تیم «جستجوی پلتفرم» دیوار طی یک سال گذشته تلاش کرده است با بهبود فرآیند جستجو، کاربران خریدار راحتتر از گذشته آگهی مورد نظر خود را پیدا کنند و کاربران فروشنده نیز بازدید از آگهی و زنگخور بیشتری داشته باشند.
چرا تغییر فرآیند جستجو؟
چشمانداز دیوار این است که با روشهای هوشمند، امکان خرید و فروش هوشمندانه و ساده را برای همه مردم ایران، با هر توانایی و جنسیت و باور، و از هر شهر و قشری فراهم کند. در همین راستا نیز همیشه تلاش میکند کاربران به راحتی و بدون پیچیدگیهای زیاد، کالاها و خدمات خود را خرید و فروش کنند. هدف از این سادگی و دسترسی آسان، قابل استفاده بودن دیوار برای همه افراد جامعه است.
بر همین اساس تیمهای فنی دیوار موظف هستند اطمینان حاصل کنند که خریداران بدون آنکه نیاز به دانش خاصی درباره چگونگی عملکرد سرویسها و قابلیتهای جدید پلتفرم داشته باشند به راحتی تمامی آگهیهای مرتبط با نیازهای خود را مشاهده کنند. همچنین، فروشندگان هم مطمئن باشند آگهیهایشان در لیست نتایج جستجوی تمامی افرادی که به دنبال کالا یا خدمات آنها هستند، نمایش داده میشود.
تحقیقات دیوار نشان میداد که سیستم گذشته جستجوی دیوار کاستیهایی داشت که نمیتوانست نیازهای امروز کاربران دیوار را به صورت کامل برطرف کند. این مشکل به ویژه برای فروشندگان غیر حرفهای محسوستر بود. یکی از اهداف اصلی این بروزرسانی، حمایت از فروشندگان غیرحرفهای بوده است. در سیستم جدید، آگهیهای این دسته از کاربران شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. این امر نه تنها به عدالت در نمایش آگهیها کمک میکند، بلکه تنوع بیشتری از کالاها و خدمات را در دسترس خریداران قرار میدهد.
متحول شدن جستجوی دیوار با هوشمصنوعی
تیم «جستجوی پلتفرم» دیوار با استفاده از هوش مصنوعی و علاوه بر آن بهبود الگوریتم قدیمی، سیستم جستجوی کاملاً جدیدی را طراحی کرده است. این سیستم ویژگیهای مهمی دارد که باعث ارائه نتایج بهتر به کاربر میشود:
🔸 تشخیص هوشمند آگهیهای مرتبط با جستجوی کاربر
🔸 پیشنهادات هدفمند برای هدایت کاربران به دستهبندی مناسب
🔸 الگوریتمهای پیشرفته برای نمایش آگهیهای جدیدتر
🔸 بهبود نتایج جستجو در شهرهای کوچکتر
🔸 سیستم پایش مداوم برای شناسایی و رفع سریع مشکلات
🔸 کاهش نمایش آگهیهای نامرتبط
نتایج بررسیهای دیوار تا پایان تیرماه امسال نشان میدهد که این ویژگیها نتایج چشمگیری در بهبود تجربه کاربری و افزایش شانس معاملات در دیوار داشته است:
🔸 کاهش ۷۰ درصدی نتایج با کمتر از ۱۰ آگهی
🔸 بهبود ۲۳۰ درصدی در پوشش پیشنهاد دستهبندیهای مرتبط
ادامه بهبود و توسعه الگوریتم جستجو
تیم «جستجوی پلتفرم» همچنان در تلاش برای بهبود سیستم جستجوی دیوار است. برای بهبود تجربه کاربران و افزایش شانس خرید و فروش در دیوار این تیم در نظر دارد که سرویس جستجو را با استفاده از مدلهای زبانی بزرگ و فناوریهای پیشرفته هوشمصنوعی همچنان توسعه دهد. همچنین بهبود نتایج جستجو در شهرهای کوچکتر، افزایش دقت در دستهبندیهای تخصصی و گسترش پیشنهادات هوشمند برای کاربران از اهدافی خواهد بود که این تیم پیگیری خواهد کرد.
منبع : زومیت