zoomit

مأموران دولت فرانسه به دفتر انویدیا در این کشور یورش بردند

مأموران دولت فرانسه به دفتر انویدیا در این کشور یورش بردند

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی می‌گوید سازمان ناظر بر رقابت در فرانسه به دفاتر انویدیا در این کشور «یورش برده است.» این سازمان در اطلاعیه‌ای، ادعاها را تأیید کرده است؛ اما در هیچ بخشی از اطلاعیه مستقیماً به نام انویدیا اشاره نشد. سازمان نظارت بر بازار فرانسه می‌گوید یورش به دفاتر کاری به‌دلیل نگرانی از رفتارهای ضدرقابتی در صنعت کارت گرافیک انجام شد.

منابع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که مقامات فرانسوی توجه ویژه‌ای به انویدیا دارند. در ماه‌های اخیر با محبوبیت هوش مصنوعی، فروش کارت گرافیک انویدیا سربه‌فلک کشیده است تا درآمد و ارزش بازار این شرکت به‌شدت افزایش یابد. شماری از شرکت‌های بزرگ ازجمله مایکروسافت و OpenAI هزاران واحد از پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا را خریداری کرده‌اند.

تقاضای بسیار زیاد برای تراشه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، درآمد انویدیا را به‌مقدار قابل‌توجهی افزایش داده است. این شرکت در آخرین گزارش مالی‌اش از کسب درآمد رکوردشکن ۱۳٫۵۱ میلیارد دلاری خبر داد که ۱۰۱ درصد بیشتر از سال قبل‌ بود. ارزش بازار انویدیا چند ماه پیش به‌صورت موقتی از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد.

بر اساس گفته‌ی وال‌استریت ژورنال، این نوع یورش‌ها معمولاً در ساعات آغازین صبح اتفاق می‌افتد و مأمورهای فرانسوی پس از جست‌و‌جوی محیط شرکت و ضبط دستگاه‌ها، با کارمندانی که به محل کار می‌آیند مصاحبه می‌کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا