وب و اينترنت

از سایت‌های بدون اینماد خرید نکنید

از سایت‌های بدون اینماد خرید نکنید

امین کلاهدوزان در نشست خبری درباره سامانه صدور اینماد جدید، اظهار کرد: مجموعه شرکت‌های دارای اینماد بیش از ۱۸۰۰ همت معامله تجارت الکترونیک را ثبت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۸ درصدی را داشته است. در شش ماه نخست امسال ۴۰ هزار اینماد جدید صادر شده است و تا این لحظه اینمادهای فعال برای شرکت‌ها به ۱۸۰ هزار عدد رسیده، البته ۲۰۰ هزار اینماد صادر شده است که برخی فعال نیستند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به سوال ایسنا درباره شکایات مطرح شده در حوزه اینماد گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ شکایت و ماهانه حدود ۱۰۰۰ شکایت ثبت می‌شود که بیشترین عنوان شکایت نیز مربوط به عدم ارائه کالا و خدمت است.

کلاهدوزان درباره رونمایی از سامانه جدید اینماد نیز گفت: اواخر شهریور ماه امسال با توجه به نظراتی که برای بهبود این سامانه وجود داشت، تغییراتی در آن ایجاد و اواخر شهریور سامانه جدید رونمایی شد. سامانه اینماد جدید از ابتدای هفته جاری به صورت کامل در حال فعالیت است و در بازه دو ۲هفته‌ای که از آغاز به کار این سامانه می‌گذرد، ۲۰۰ کسب و کار اشکالاتی داشتند که موانع آنها را برطرف کردیم و از روز شنبه گذشته این سامانه بدون مشکل در حال انجام فعالیت است.

وی افزود: روال کار سامانه جدید با شاپرک و نهادهای نظارتی مانند گذشته برقرار است. کاربران نیز می‌توانند در بخش کاربری اینماد یا شکایت‌های خود را ببیند و پاسخ بدهد. همچنین بخش‌هایی به سامانه جدید اضافه شده که کاربران را از ثبت و پیگیری تیکت بی‌نیاز کرده است.

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دو هفته از آغاز به کار سامانه جدید می‌گذرد و گزارش‌هایی در خصوص مشکلات سامانه مطرح شده است. این گزارش‌ها عموماً به مشکلات فنی سامانه جدید مربوط نبوده و ایراد کار در بخش دیگری بود؛ اما چون روی کار آمدن سامانه جدید با این مشکلات همزمان شده آن را به مشکل داشتن سامانه مربوط کرده‌اند.

از سایت‌های بدون اینماد خرید نکنید
وی همچنین با بیان اینکه هنوز بخشی از خریداران از اینماد آگاهی ندارد، تصریح کرد: بنابراین بخشی از مصرف کنندگان بدون توجه به اینکه سایتی اینماد دارد یا نه از آن خرید می‌کنند و بعد با مشکل مواجه می‌شوند. توصیه ما این است حتی برای سایت‌هایی که اینماد دارند، با کلیک بر روی لوگوی اینماد، سوابق آن را بررسی کنید. در اصل در این بخش کاربر می‌تواند سوابق شکایت، تخلف و رسیدگی به آن‌ها، رضایت سایر خریداران و غیره را مشاهده کنند.

به گفته وی حجم قابل توجهی شکایت از کسب و کارهای اینترنتی در پلیس فتا یا دادستانی وجود دارد که عمدتا مربوط به خرید از سایت‌های بی‌نام و نشان با فاقد نماد اعتماد الکترونیک است. مرکز توسعه تجارت الکترونیک هم فقط می‌تواند به شکایات مربوط به کسب و کارهای داری اینماد رسیدگی کند.

انجام احراز هویت یکپارچه از طریق سامانه امتا
ندا مصطفوی – سرپرست مرکز تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- نیز در این نشست، گفت: بازنویسی سامانه اینماد چند سالی در دستور کار قرار داشت و به دلیل آن نیز فرایندهایی که به این سامانه اضافه شده بود و برخی ناهماهنگی‌ها را رقم می‌زد.

وی افزود: با شناختی که از نیازهای کسب‌وکارها و کاربران به دست آورده بودیم بعد از چند سال بازنویسی سامانه انجام شد. تمام فرایندها به صورت خودکار به سامانه جدید منتقل شده است. ابطال، انتقال دامنه و تعریف نماینده در سامانه جدید تسهیل شده است. مورد مهمی که راه‌اندازی کردیم احراز هویت یکپارچه است که تمام کاربران می‌توانند به‌صورت یکپارچه احراز هویت شوند. در روزهای نخست مشکلاتی ایجاد شد که تمامی آن‌ها رفع شده است. ارتباط ما با شاپرک نیز تثبیت شده و صدور درگاه برای کسب و کارها با مشکل مواجه نیست.

سرپرست مرکز تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره احراز هویت یکپارچه گفت: احراز هویت یکپارچه این سامانه از طریق سامانه امتا انجام می‌شود و علاوه بر احراز هویت به نوعی می‌توانیم استعلام مجوزهای فرد را نیز دریافت کنیم. علاوه بر آن احراز هویت یکپارچه از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را نیز در دسترس داریم.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا