موبايل

ارتقا و به‌روزرسانی‌های مهم در تراشه‌های آیفون ۱۵ پرو

ارتقا و به‌روزرسانی‌های مهم در تراشه‌های آیفون ۱۵ پرو

بر اساس یک شایعه جدید، آیفون ۱۵ پرو شاهد ارتقا و روزآمدسازی عمده در تراشه جدید خواهد بود – هرچند، دستگاه‌های تلفن غیر پرو [همچنان] از فناوری قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که اپل با معرفی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو در هفته گذشته، روال جدیدی را آغاز کرده است که پردازنده‌های به‌روزرسانی شده را فقط برای مدل‌های گران‌تر و درجه‌یک، پرو نگه داشته است. اپل اعلام کرد که گوشی‌های پرو، به تراشه جدید «ای ۱۶» (A16) مجهز خواهند شد.

آیفون ۱۴ معمولی جدید اما فقط به تراشه مدل پرو سال گذشته یعنی «ای ۱۵» (A15) مجهز است.

بر اساس گزارش جدید «نیکی» (Nikkei)، به نظر می‌رسد که این ماجرا امسال دوباره قرار است رخ دهد. در حالیکه آیفون ۱۵ پرو به یک تراشه ارتقایافته مجهز می‌شود، احتمالا آیفون ۱۵ به همان تراشه‌ای مجهز می‌شود که در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو به کار گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در زمان عرضه در سال ۲۰۲۳، یک تراشه به‌روزرسانی‌شده «ای ۱۷» (A17) خواهند داشت. این نکته می‌تواند در نتیجه فرایند جدید نسل دوم سه نانومتری که تولیدکننده تراشه «تی‌سی‌ام‌سی» (TSMC) عرضه کرده است، به‌روزرسانی‌های عمده‌ را سرعت بخشد.

این گزارش ادعا می‌کند که برخی از مک‌ها نیز به تراشه‌های جدید مجهز خواهند شد که با استفاده از فرایند جدید و کارآمدتری ساخته‌ شده‌اند.

تاکنون تمام آیفون‌های هم‌نسل، از یک تراشه اصلی مشابه استفاده کرده‌اند. اپل، مدل‌های مختلف را با استفاده از تغییراتی در قسمت‌های داخلی آن‌ها متمایز کرد – مانند داشتن رم اضافی برای مدل‌های پرو – اما از این گذشته، همه آن‌ها با پردازنده مشابه کار می‌‌کرده‌اند.

خط تولید آیفون ۱۴ و شایعات در مورد آیفون ۱۵ آینده نشان می‌دهد که اپل از این تراشه‌ها در حکم یک راه کلیدی به منظور متمایز کردن سری‌های مختلف و قیمت‌های آیفون استفاده خواهد کرد.

اپل در حال حاضر سیستم مشابهی را برای مک به‌کار می‌گیرد که در آن، مدل‌های مختلف با تراشه‌های سریع‌تر و کندتر از یکدیگر متمایز می‌شوند که اغلب باعث تفاوت قیمت صدها یا بلکه هزاران پوندی می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا