zoomit

آیفون ۱۵ به‌عنوان پاوربانک برای پاوربانک‌ها عمل می‌کند!

آیفون ۱۵ به‌عنوان پاوربانک برای پاوربانک‌ها عمل می‌کند!

مهاجرت آیفون از درگاه لایتنینگ به USB-C مزایای زیادی به‌ارمغان آورده است؛ اما هم‌زمان مشکلی عجیب ایجاد کرده است که هیچ‌کس پیش‌بینی نکرده بود.

یکی از کاربران آیفون ۱۵ پرو در انجمن آنلاین ردیت گفته است که با هدف شارژکردن گوشی، آن را به پاوربانک انکر متصل کرده است؛ ولی متوجه شده که به‌جای شارژشدن گوشی با پاوربانک، آیفون ۱۵ پرو شروع‌ به شارژکردن پاوربانک کرده است. انکر در بیانیه‌ای می‌گوید که کاربرانش باید آیفون‌های جدید اپل را ازطریق درگاه USB-A شارژ کنند.

گوشی‌های جدید اپل می‌توانند ازطریق درگاه USB-C و با بهره‌گیری از اتصال سیمی، دستگاه‌های دیگر مثل اپل واچ و ایرپاد یا حتی آیفون را شارژ کنند. همین ویژگی باعث شده است که آیفون سراغ شارژکردن پاوربانک انکر برود.

کارشناسان انگشت انتقاد را به‌سمت اپل گرفته‌اند. بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که USB-C استانداردی سرراست است و تمامی گوشی‌سازان از مشخصات ثابت برای درگاه USB-C محصول خود استفاده می‌کنند؛ با‌این‌حال USB-C استانداردهای قدیمی و جدید زیادی دارد. انواع کابل‌ها، آداپتورها، پاوربانک‌ها و سایر لوازم جانبی با USB-C سازگارند؛ اما نمونه‌های متنوعی از این استاندارد را استفاده می‌کنند.

اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را دو هفته پیش روانه‌ی بازار کرد و این محصولات سریعاً وارد ایران شدند. قیمت گوشی آیفون ۱۵ درمقایسه‌با نسل قبل تغییر نکرده است؛ اما قیمت گوشی های این خانواده در ایران بسیار گران‌تر از آیفون ۱۴ است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا