فناوری

آینده مبهم قیمت بیت‌کوین

آینده مبهم قیمت بیت‌کوین

احسان عاشوری  اظهار کرد: درحالیکه بیت‌کوین دیروز نتوانسته بود از سد قیمت ۴۲ هزار دلار عبور کند، اظهار نظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا باعث شد تا بازار جان دوباره‌ای بگیرد. به گفته جروم پاول، آمریکا احتمالا تغییری در نرخ بهره ایجاد نخواهد کرد و برای مدتی میزان بهره ثابت خواهد ماند. همین جمله کافی بود تا بازار سهام و دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند رمزارزها، سبز شوند.
وی ادامه داد: با نیم‌نگاهی به نمودار جفت ارز بیت‌کوین/دلار می بینیم که قیمت در میانه مستطیل باریکی قرار دارد که طی چهار روز اخیر با آن دست به گریبان شده است. مقاومت ۴۲٫۸۰۰ دلار هنوز شکسته نشده و می‌شود گفت بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده حمایتی به سر می‌برد و برای اینکه به قیمت‌های پایین‌تر سر نخورد، مجبور است که این محدوده را حفظ کند.
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد:‌ حتی حالا که به نظر می‌رسد بیت‌کوین عزمش را جزم کرده که به سمت قیمت‌ ۴۳٫۱۰۰ دلار حرکت کند و شاخص‌های درون شبکه‌ای بیت‌کوین هم اعداد خوبی را نشان می‌دهد، تریدرها همچنان محتاطانه به قضیه نگاه می‌کنند. همچنین شاخص ترس و طمع هم فرق چندانی نکرده است و همچنان در محدوده ترس شدید به سر می‌برد. حتی برگشت قیمت یک‌شبه بیت‌کوین هم نتوانسته احساسات بازار را بچرخاند. ‌با این تفاسیر هنوز زود است که برای برگشت بیت‌کوین به روند صعودی خوشحالی کنیم، برای این موضوع نشانه‌های بیشتری لازم است.
عاشوری افزود: اما خبر جالبی که این روزها در ایران به گوش رسیده و حتی در سایت‌های خارجی هم بازخورد داشته است، توییت علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر استفاده ایران از رمزارزها در حوزه تجارت خارجی است. به گفته او، سازوکار استفاده از رمزارزها در حوزه تجارت خارجی در جلسه کارگروه مشترک ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی، مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است که این طرح به‌زودی نهایی می‌شود. او گفته قرار است از رمزارزها برای انتقال وجه بین صادرکنندگان و واردکنندگان و همچنین واردات کالا استفاده شود. در این رویکرد از ابزار رمزارز برای انتقال اعتبار از صادرکننده به واردکنندگان یا استفاده از این ابزار برای واردات کالا استفاده خواهد شد که تمامی ابعاد آن ظرف هفته‌های آتی ابلاغ می‌شود.

نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا