موبايل

«آیفونم را پیدا کن» زن گرفتار در خودرو را نجات داد!

«آیفونم را پیدا کن» زن گرفتار در خودرو را نجات داد!

به گفته مقام‌های آتش‌نشانی، ویژگی «آیفونم را پیدا کن» (Find My iPhone) در گوشی‌‌های اپل به امدادگران کمک کرد زنی را که در جنوب کالیفرنیا داخل خودرویی تصادف‌کرده گیر افتاده بود، پیدا کنند.

به گزارش نیوزلن از ایندیپندنت، کارکنان اداره آتش‌نشانی شهرستان سن برناردینو گفتند روز دوشنبه برای کمک به یک حادثه رانندگی در بزرگراه ۱۸ به آن محل اعزام شدند.  

بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا فردی که با ۹۱۱ تماس گرفت، خودرویی را پیدا کرده بود که از کنار جاده منحرف شده و به سمت دامنه تپه رفته بود.

به نوشته پست، این اداره حوالی ساعت ۶:۱۲ صبح دوشنبه، سه ماشین آتش‌نشانی و یک کامیون سنگین مخصوص نجات را به محل حادثه اعزام کرد و پی برد که این خودرو تقریبا ۶۰ متر از کنار جاده منحرف شده است.

آتش‌نشان‌ها زنی به‌شدت مجروح را که داخل خودرو گیر کرده بود، با کمک طناب نجات خارج کردند و مراقبت‌های حیاتی را به او ارائه دادند.

به باور آن‌ها، این زن احتمالا شب پیش از جاده منحرف شده است. وقتی به خانه برنگشت، خانواده‌اش نگران شدند و از ویژگی «آیفونم را پیدا کن» برای یافتن محل گوشی‌ او استفاده کردند. این ویژگی آن‌ها را به محل تصادف هدایت کرد و بعد با پلیس تماس گرفتند تا کمکشان کند.

آتش‌نشانی به پست گفت: «بعد از اینکه زن را به سلامت از آن خودرو خارج کردند، او را با آمبولانس به بیمارستان محلی انتقال دادند.»

این نخستین بار نیست که از ویژگی موقعیت مکانی گوشی برای ردیابی فرد گمشده استفاده می‌شود. در ماه آوریل، مادری اهل جورجیا با استفاده از همین ویژگی به پلیس کمک کرد تا پسر ۹ ساله‌اش را که داخل خودرو به سرقت رفته‌اش بود، پیدا کند.  

پیش‌تر در ماه جاری، مردی که در آلاسکا گم شده بود، از ویژگی‌ دیگری در آیفون ۱۴ به نام قابلیت تماس اضطراری (SOS Satellite) استفاده کرد و با اینکه آنتن نداشت، موقعیت مکانی خود را به مقام‌ها خبر داد.  

امدادگران بعد از نجات این مرد گفتند «از اطلاعات دقیق و بی‌نقص موجود در هشدار اولیه» که از تلفن او دریافت کردند، «بسیار شگفت‌زده‌اند».  

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا