آیا شیائومی درباره اولین ماشین شاسیبلندش دروغ گفته است؟

آیا شیائومی درباره اولین ماشین شاسیبلندش دروغ گفته است؟
خودروی YU7 Max، اولین شاسیبلند الکتریکی شیائومی با باتری ۱۰۱٫۷ کیلوواتساعتی و دو موتور، اخیراً تحت تست مستقل قرار گرفت که نتایج آن با آمار اعلامی این شرکت تفاوت داشت. درحالی که شیائومی بر اساس چرخهی CLTC چین دامنهی حرکتی ۷۵۰ کیلومتری را برای خودرو خود اعلام کرده است، تست میدانی انجامشده نشان داد در شرایط واقعی فقط حدود ۵۰۰ کیلومتر در بزرگراه حرکت میکند.
تست مستقل YU7 Max را رسانهی چینی Sohu و با استفاده از خودروی تازه تحویلگرفتهشده انجام داد که به رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای Michelin Primacy 5 Energy مجهز بود. در این تست، خودرو در حالت راحتی (Comfort) و با بازیابی انرژی در سطح پایین، تهویه روی ۲۳ تا ۲۴ درجه و فشار لاستیک ۲٫۹ بار تنظیم شده بود. مسیر تست شامل حلقهی ۸۴ کیلومتری در بزرگراه و در دمای حدود ۳۰ درجهی سانتیگراد بود.
بر اساس گزارش Sohu، خودرو YU7 Max توانست ۴۸۳ کیلومتر را در بزرگراه طی کند تا زمانی که نشانگر بُرد به صفر رسید. سرعت متوسط در این مسیر حدود ۹۹٫۶ کیلومتر بر ساعت بود. این یعنی فقط ۶۴٫۴ درصد از بُرد ادعایی شیائومی در شرایط واقعی محقق شده است. حتی با اضافه کردن ۹ کیلومتری که پس از رسیدن به صفر طی شد، برد نهایی به ۴۹۲ کیلومتر رسید که باز هم فقط ۶۵٫۵ درصد برد رسمی اعلامشده را پوشش میدهد. بهبیان دیگر شارژدهی این خودرو در دنیایی واقعی پایینتر از ادعای شیائومی است.
مقالههای مرتبط:
خودرو YU7 Max برای تست با ایستگاه سوپرشارژ با حداکثر توان ۴۰۰ کیلووات شارژ شد. فرایند شارژ از صفر تا صد فقط ۳۷ دقیقه طول کشید که در نوع خود چشمگیر است. قدرت شارژ ثابت بین ۵ تا ۷۰ درصد باتری، روی ۳۰۰ کیلووات باقی ماند و فقط ۱۴ دقیقه زمان برد. با رسیدن باتری به ۹۰ درصد، خودرو وارد حالت شارژ آهسته شد. نمایشگر داخلی، مصرف انرژی را ۲۰٫۲ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان داد، اما محاسبات مبتنیبر ظرفیت باتری عدد ۲۰٫۶ را ثبت کردند. از نگاه مصرفکننده، مصرف انرژی معادل ۲۲٫۱ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر بود.
نتایج تست مستقل YU7 Max تردیدهایی دربارهی اظهارات قبلی لی جون، مدیرعامل شیائومی ایجاد میکند. او مدعی شده بود نسخهی استاندارد خودرو برقی YU7 را از پکن تا شانگهای، یعنی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر، با فقط یک توقف برای شارژ رانده است. باتوجه به برد CLTC نسخهی استاندارد که ۸۳۵ کیلومتر اعلام شده است، چنین ادعایی به راندمان نزدیک به ۸۰ درصد در دنیای واقعی نیاز دارد؛ عددی که YU7 Max حتی به آن نزدیک هم نشد.
منبع : زومیت