فناوری

مصرف بهینه کلسیم خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد

مصرف بهینه کلسیم خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای که اخیراً توسط وب‌سایت Indian Express India منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف ۵ درصد کلسیم رژیم غذایی در طول شام و به میزان مساوی در وعده صبحانه، می‌تواند خطر سکته قلبی را تا ۶ درصد کاهش دهد.

متخصصان بر اهمیت توزیع کلسیم دریافتی در رژیم غذایی در وعده صبحانه و شام تاکید می‌کنند و این زمان بندی را برای جذب و استفاده از این ماده مغذی در بدن مهم می‌دانند.

به گزارش نیوزلن، کارشناسان توضیح دادند که جذب کلسیم به طور پیچیده با سایر اجزای غذایی و ریتم شبانه روزی بدن مرتبط است، بنابراین خوردن غذاهای غنی از کلسیم در صبحانه و شام، جذب بهینه و بهره مندی از آن را در شبانه روز تضمین می‌کند. که سلامت استخوان‌ها رابهبود می‌بخشد و به طور بالقوه خطرات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

متخصصان با بررسی رابطه پیچیده بین مصرف کلسیم و سلامت قلب و عروق، خاطر نشان کردند که مصرف کافی کلسیم  به دلیل نقش آن در عملکرد عروق خونی و انقباض عضلات صاف، برای حفظ سطح فشار خون ضروری است.

 

مصرف بهینه کلسیم خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد

کلسیم ممکن است به تنظیم متابولیسم کلسترول و کاهش تشکیل پلاک های شریانی کمک کند. این امر احتمال بروز حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد.

به گزارش اکسپرس ایندیا، در حالی که متخصصان توصیه می‌کنند غذاهای غنی از کلسیم مانند محصولات لبنی، سبزیجات برگ دار، و غذاهای غنی شده را در صبحانه و شام بگنجانند، اما بر اهمیت حفظ تعادل کلی تغذیه برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند سنگ کلیه یا کلسیفیکاسیون قلبی عروقی نیز تاکید می کنند.

کارشناسان تأثیر متغیرهایی مانند سطح ویتامین D، تداخلات دارویی و سلامت دستگاه گوارش را بر جذب کلسیم برجسته کردند و توصیه کردند قبل از ایجاد تغییرات عمده در مصرف کلسیم با متخصصان مراقبت های بهداشتی یا متخصصان تغذیه مشورت کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا