موبايل

آموزش: چگونه جلوی داغ شدن آیفون را بگیریم؟

آموزش: چگونه جلوی داغ شدن آیفون را بگیریم؟

گوشی آیفون شما ممکن است به دلایل متعددی دچار داغی بیش از حد شود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، هنگامی که آیفون بیش از حد داغ می‌شود، به احتمال زیاد شماری نشانه‌های هشداردهنده را مشاهده خواهید کرد. واضح است که با لمس کردن گوشی، داغی آن را کاملا احساس می کنید. همچنین گوشی کندتر کار می‌کند، صفحه نمایش آن تاریک‌تر می‌شود، نمی‌تواند شارژ شود یا دوربین گاهی عکس نمی گیرد. اگر داغی گوشی شدت بیشتری پیدا کند، حتی ممکن است هشدار دما در صفحه گوشی ظاهر شود و تا زمانی که گوشی از داغی نیافتد، بجز تماسهای اضطراری نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

داغی برای آیفون خوب نیست و اگر برای مدتی طولانی داغ بماند، ممکن است به قطعات داخلی آن به خصوص باطری و پردازنده صدمه بزند. وب سایت بیزنس اینسایدر در گزارشی راه‌های مقابله با داغی بیش از حد آیفون را مرور کرده است.

چرا آیفون دچار داغی بیش از حد می‌شود؟
اگر هوای بیرون گرم باشد و شما گوشی آیفون خود را در معرض نور مستقیم آفتاب یا در خودرو بگذارید، احتمال داغ شدن آن وجود دارد. همچنین اگر آیفون اعمال سنگینی مانند بازی یا پخش ویدیوی کیفیت بالا یا استفاده از جی پی اس را انجام دهد، احتمال داغی آن وجود دارد. اگر باطری گوشی معیوب یا قدیمی باشد، تولید انرژی آن ناپایدار است و باعث آزاد شدن حرارت زیادی می‌شود که گوشی را داغ می‌کند. با بررسی سلامت باطری آیفون، می توانید متوجه شوید چه زمانی وقت تعویض باطری فرا رسیده است.

همچنین اجرای اپلیکیشن‌های متعدد، ممکن است فشار زیادی به پردازنده وارد کند و باعث شود سخت‌تر کار کند و حرارت بیشتری تولید کند. گاهی این اتفاق به دلیل اجرای اپلیکیشن‌های قدیمی که حاوی باگ هستند و کار پردازنده را افزایش می دهند، روی می دهد.

گاهی هم در هنگام انجام اعمال معمول، ممکن است گوشی شما داغ به نظر برسد. تا زمانی که هشدار دما دریافت نکرده‌اید، وحشت نکنید. به استفاده از دستگاهتان ادامه دهید و احتمالا وقتی کاری که باعث داغ شدن آن شده بود را متوقف کردید، از حرارت خواهد افتاد.

چطور جلوی داغی بیش از حد گوشی را بگیریم؟
هنگامی که متوجه می‌شوید، آیفون بیش از حد داغ شده است، واکنش سریع، بهترین راه برای جلوگیری از صدمه دیدن قطعات گوشی است.

۱- همه اپلیکیشن‌ها را ببندید
سبک کردن حجم کار پردازنده، مانع از تولید بیش از حد داغی و خالی شدن سریع شارژ گوشی می‌شود. بنابراین بستن همه اپلیکیشن‌ها  باید اولین کاری باشد که انجام می دهید.

۲- آیفون را ریستارت کنید
اگر زمان یا صبر برای بستن همه اپلیکیشن‌ها  ندارید، می توانید به سادگی با ریستارت کردن آیفون، این کار را انجام دهید. با این حال اگرچه همه آیفونها مشابه هم هستند، ریستارت کردن آنها ممکن است متفاوت باشد. برای ریستارت آیفون ایکس یا مدلهای جدیدتر از آن:

۱- دکمه پاور و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را برای چند ثانیه نگه دارید. یک اسلایدر در بالای گوشی ظاهر می‌شود که به شما می گوید (اسلاید را) بکشید تا خاموش شود.

۲- بگذارید آیفون برای چند دقیقه خنک شود.

۳- دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید و هنگامی که لوگوی اپل در صفحه ظاهر شود، انگشتتان را از روی آن بردارید.

برای ریستارت کردن آیفون SE، آیفون ۸ یا مدلهای قدیمی‌تر از آن:

۱- دکمه پاور را برای چند نگه دارید.

۲- هنگامی که اسلایدر خاموشی در بالای صفحه ظاهر می‌شود، آیکن پاور اسلایدر را به سمت راست بکشید.

۳- چند دقیقه صبر کنید تا آیفون کمی از حرارت بیافتد.

۴- دکمه پاور را نگه دارید و هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شد، آن را رها کنید.

۳- گوشی را از قاب آن جدا کنید
هنگامی که آیفون در حال خنک شدن است، آن را از قابش جدا کنید تا جریان هوا اطراف آن افزایش پیدا کند. قاب ممکن است گوشی را داغ نگه دارد و مانع از رفع سریع داغی شود. هنگامی که آیفون را از قابش خارج کردید، می توانید آن را در جای خنک قرار دهید تا زودتر حرارت آن از میان برود.
 

چگونه جلوی داغ شدن آیفون را بگیریم؟

۴- شارژ گوشی را سریعا متوقف کنید
اگر آیفون شما در هنگام شارژ شدن دچار داغی بیش از حد شده است، سریع آن را از برق بکشید. شارژ کردن ممکن است باعث شود کمی گوشی گرم شود اما اگر آن قدر داغ شده است که نمی توانید به آن دست بزنید، باید سریع از شارژ بکشید.

۵- گوشی را از منبع حرارت دور کنید
هنگامی که آیفون خود را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب یا در خودروی داغ قرار می دهید آیفون را فورا بردارید تا مانع افزایش حرارت داخلی آن شوید.

۶- آیفون را در جای خنک نگه دارید
اگر داخل خودرو گرم می‌شود، پنجره را پایین بیاورید یا کولر را روشن کنید یا در سایه پارک کنید تا از افزایش حرارت گوشی جلوگیری کنید. همچنین هنگامی که می خوابید، گوشی را زیر بالش نگذارید زیرا بالش مانع از آن می‌شود که حرارت گوشی آزاد شود. شاید لازم باشد گوشی را از سایر دستگاههای حرارت‌زا دور کنید تا مانع تشدید داغی آن شوید. اگر آیفون نزدیک یکی از این دستگاه‌هاست، مطمئن شوید که آنها را خاموش کرده اید.

۷- آیفون خود را به‌روزرسانی کنید
مطمئن شوید که همیشه از جدیدترین نسخه iOS استفاده می‌کنید زیرا بهبودهای صورت گرفته در عملکرد آن، مانع از داغی بیش از حد آیفون می‌شود.

همچنین باید اپلیکیشن‌های خود را هم به همین دلیل مشابه به‌روزرسانی کنید و هر باگی که وجود دارد و باعث مشکلاتی در عملکرد و تحمیل فشار به پردازنده می‌شود را برطرف کنید.

۸- کارهای سنگین را محدود کنید
اگر متوجه می‌شوید گوشی شما در زمان انجام اعمالی مانند بازیهای سه بعدی داغ می‌شود شاید لازم باشد، این کار را محدود کنید. اگر دستگاه دیگری مانند رایانه شخصی یا کنسول بازی دارید برای بازی از آنها استفاده کنید تا گوشی شما دچار داغی بیش از حد نشود.

۹- حالت اتوماتیک تنظیم نور را فعال کنید
هنگامی که نور دستگاه بیش از حد بالا باشد، ممکن است شارژ باطری را خالی کرده و باعث داغی آن شود. خوشبختانه آیفون تنظیماتی دارد که به صورت اتوماتیک نور را برای اساس شرایط محیط تنظیم می‌کند.

۱۰- از حالت کم مصرف استفاده کنید
هر چه صفحه گوشی مدت بیشتری فعال باشد، گوشی حرارت بیشتری تولید می کند و شارژ باطری بیشتری از دست می دهد. می توانید با فعال کردن حالت کم مصرف، مدت زمان فعال بودن صفحه گوشی را کاهش دهید.

۱۱- آیفون خود را ریست کنید
اگر بعد از همه توصیه‌های مذکور، آیفون شما همچنان بیش از حد داغ مانده است، باید گوشی را ریست کرده یا به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. باید توجه داشته باشید که این اقدام همه اپلیکیشن‌ها  و تنظیمات سفارشی را حذف خواهد کند اما احتمالا به حل مشکل داغی بیش از حد کمک می کند.

۱۲-آیفون خود را پیش تعمیرکار ببرید
بردن آیفون پیش تعمیرکار، راه حل نهایی پس از امتحان همه راه‌های ممکن است. ممکن است گوشی یک مشکل سخت افزاری داشته باشد که لازم باشد یک متخصص آن را باز کرده و تعمیر کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا