نرم افزار

آموزش: چگونه تاریخچه مرورگرتان در آیفون را پاک کنید؟

آموزش: چگونه تاریخچه مرورگرتان در آیفون را پاک کنید؟

راه‌های پیشنهادی متنوعی برای کسب اطمینان از اینکه آیفون شما با بالاترین سرعت ممکن کار کند وجود دارد. برخی از پیشنهادهای آن شامل خاموش کردن آیفون در مقاطع زمانی مشخص و پاک کردن کوکی‌های مرورگر است. البته پاکسازی تاریخچه مرورگری نیز می‌تواند باعث ارتقاء عملکردی دستگاه شما شود، و همچنین کمک خواهد کرد که محرمانگی فعالیت‌های شما در محیط آنلاین حفظ شود.
 
در این مطلب نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر به بررسی روش پاکسازی مرورگر در آیفون می‌پردازیم.
 
اینکه چند وقت یکبار باید تاریخچه مرورگر آیفونتان را پاک کنید کاملا به خودتان بستگی دارد. اپل هیچ توصیه رسمی درباره اینکه کاربران چه زمانی باید این اطلاعات را پاک کنند ارائه نکرده است، و به هر حال در دسترس ماندن سوابق فعالیت آنلاین می‌تواند به شما برای بازگشت سریع به وبسایتهای مورد علاقه‌تان کمک کند. با این حال، اگر این مزیت اهمیت کمتری نسبت به ارتقاء عملکردی دستگاهتان دارد، اپل نحوه حذف کردن تاریخچه مرورگری را در یک سند پشتیبان برای مرورگر سافاری به این صورت توضیح داده است:
 
۱. وارد اپ تنظیمات (Settings) شوید.
۲. به پایین اسکرول کنید و روی Safari بزنید.
۳. روی گزینه‌های Clear History و Website Data بزنید.
  

آموزش: چگونه تاریخچه مرورگرتان در آیفون را پاک کنید؟

اپل می‌گوید که پاکسازی این اطلاعات باعث پاک شدن اطلاعات پر کردن اتوماتیک فرم‌ها (AutoFill) نخواهد شد، به این معنا که شما پسووردها و دیگر اطلاعاتی که برای سهلوت کارتان ذخیره کرده‌اید را از دست نخواهید داد. با این حال، این کار باعث حذف کوکی‌های مرورگر در دستگاه شما خواهد شد. کوکی‌ها می‌توانند فعالیت‌های شما را ردیابی کنند، فضای ذخیره‌سازی را اشغال کند، و می‌توانند سرعت عملکرد دستگاهتان را کاهش دهند.
 
اگر هم به جای سافاری از یک مرورگر طرف سوم در آیفونتان استفاده می‌کنید، لازم خواهد بود که تاریخچه مرورگریتان را از داخل خود مرورگر حذف کنید. به عنوان مثال در کروم کافیست روی دکمه منو بزنید، سپس به History بروید و گزینه Clear Browsing Data را انتخاب کنید. در موزیلا همین مسیر را باید طی کنید، با این تفاوت که گزینه نهایی آن Clear Recent History است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا