سخت‌افزار

آموزش: نکاتی که هنگام خرید فلش‌مموری باید در نظر داشته باشید

آموزش: نکاتی که هنگام خرید فلش‌مموری باید در نظر داشته باشید

در خرید وسایل گوناگون الکترونیکی باید به نکات گوناگونی توجه داشت تا یک خرید خوب و ایده‌آل شکل بگیرد. در زیر به ۶ نکته مهم درباره خرید فلش مموری اشاره شده است.
 

نیازتان چیست؟

برای خرید یک فلش مموری ابتدا این سوال را از خود بپرسید که به چه دلیلی می خواهید این وسیله را بخرید و چه استفاده‌ای از آن خواهید داشت. پاسخ به این پرسش می‌تواند گام مهمی در خرید یک فلش مموری مناسب باشد.
 

شکل ظاهر

ظاهر یک فلش مموری اهمیت ویژه‌ای دارد. اندازه و جنس آن و مقاومت در برابر ضربه و یا آب، عوامل تعیین کننده‌ای ‌می‌توانند باشند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از فلش مموری برای دستگاه پخش خودرو استفاده کنید، ابعاد آن کوچک‌تر باشد بهتر است.
 

امنیت

برخی از فلش مموری‌ها دارای سیستم‌هایی برای رمزگذاری هستند. حتما اگر برایتان مهم است که محتوای فلش مموری‌تان محفوظ و امن باقی بماند، سراغ نمونه‌هایی بروید که دارای سیستم رمزگذاری هستند.
 

آموزش: نکاتی که هنگام خرید فلش‌مموری باید در نظر داشته باشید

 

رابط فلش مموری

سرعت انتقال داده‌ها در یک فلش مموری، رابطه مستقیمی با پورت (رابط) آن دارد. اگر سرعت برایتان اهمیت ندارد که بخواهید پول بیشتری برای آن پرداخت کنید، پس سراغ پورت‌های USB 2.0 بروید. اگر سرعت مهم است فلش مموری با پورت ۳.۰ و یا ۳.۱  تهیه کنید.
 

ظرفیت

بسته به نیازتان ظرفیت انتخاب کنید تا محبور نشوید پول بیشتری بپردازید. به عنوان مثال برای ذخیره سازی فایل‌های آفیس مانند ورد و اکسل نیازی به داشتن فلش مموری با حجم بالا نیست و این می‌تواند صرفه‌جویی مالی یا شانس انتخاب محصولی با کیفیت بالاتر را به شما بدهد.
 

گارانتی

مانند بسیاری دیگر از محصولات الکترونیکی، موضوع گارانتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گارانتی بیشتر و مطمئن‌تر حتی در برخی موارد می‌تواند از کیفیت بالای محصول خبر بدهد.

منبع: همشهری آنلاین
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا