موبايل

آموزش: روش استفاده از ChatGPT در آیفون

آموزش: روش استفاده از ChatGPT در آیفون

ChatGPT هیجان‌انگیزترین چیزی است که در حال حاضر در دنیای فناوری ظاهر شده است، و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند، به شرطی که ظرفیت سیستم آن پر نشده نباشد. و آیفون یا گوشی اندرویدی در جیب شما می‌تواند بهترین جای استفاده از ChatGPT باشد زیرا تلفن‌هوشمند مهمترین رایانه در زندگی ما است.
در این مطلب نیوزلن به نقل از BGR نحوه استفاده از ChatGPT را در آیفون فراتر از باز کردن ربات چت OpenAI در یک مرورگر بررسی می‌کنیم.
 
می‌توانید میانبرهای قدرتمندی را در آیفون و آیپد ایجاد کنید تا ChatGPT را مانند یک اپ برای سؤالات و دستوراتتان فراخوانی کنید. دو میانبر از این قبیل را در زیر مشاهده خواهید کرد، از جمله یکی که به شما امکان می‌دهد ChatGPT را در دستیار داخلی آیفون (سیری) بگنجانید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که اگر یک اکانت ChatGPT ندارید آن را راه‌اندازی کنید. برای دسترسی به ChatGPT و ایجاد میانبرهای آیفون ایجاد یک اکانت نیاز دارید.
 
برای دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌های قدرتمند ChatGPT، دو اپ آیفون را به شما معرفی می‌کنیم که تعامل با هوش مصنوعی مولد را آسان‌تر می‌کنند: Perplexity AI و Petey for iphone.
 

آموزش: روش استفاده از ChatGPT در آیفون

نحوه ثبت‌نام برای ChatGPT در آیفون

 
با توجه به ظرفیت محدود OpenAI، لازم به ذکر است که همه کاربران ChatGPT باید اکانت شخصی داشته باشند. اگر قبلاً در یک مرورگر اینترنتی به این چت‌بات دسترسی پیدا کرده‌اید یک حساب کاربری آماده دارید. یعنی یک نام کاربری (آدرس ایمیل) و یک رمز عبور.
 
اما همیشه می‌توانید یک حساب کاربری در آیفون‌تان ایجاد کنید. کافیست سافاری یا اپ مرورگر iOS مورد نظرتان را بارگیری کنید و به آدرس اینترنتی chat.openai.com بروید. در آنجا می‌توانید برای ChatGPT ثبت‌نام کنید، مگر اینکه سیستم به شما بگوید که فعلاٌ بیش از حد شلوغ است.
 
برای استفاده از ChatGPT در آیفون و هر جای دیگری به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. و همچنین باید رمز عبور قوی برای آن تنظیم کنید. این سیستم همچنین شماره موبایلتان را قبل از اینکه به شما اجازه ورود دهد راستی‌آزمایی می‌کند.
پس از انجام این کار، می‌توانید مستقیماً از مرورگر به ChatGPT در آیفون‌تان دسترسی داشته باشید.
 
 

آیا اپ ChatGPT برای آیفون وجود دارد؟

متأسفانه در حال حاضر اپ ChatGPT برای آیفون وجود ندارد. شاید OpenAI در آینده چنین اپی عرضه کند. تا آن زمان، می‌توانید برای مواقعی که می‌خواهید با این چت‌بات تعامل داشته باشید لینک آن را در مرورگرتان نشانک (بوکمارک) کنید یا آدرس آن را به صورت دستی وارد کنید.
 
با این حال، به یاد داشته باشید که پاسخهایی که ChatGPT ارائه می‌دهد ممکن است همیشه صحیح نباشد.  بنابراین بهتر است نتایجی را که این چت‌بات ارائه می‌دهد راستی‌آزمایی کنید.

 

نحوه استفاده از میانبر برای ChatGPT در آیفون

با اینکه هیچ اپ ChatGPT برای آیفون وجود ندارد، خبر خوب این است که می‌توانید نسبتاً سریع یک میانبر برای آن ایجاد کنید. فابیان هیووایزر خودآموز ساده‌ای را برای این کار تهیه و در وبسایت مدیوم منتشر کرده است.
شما می توانید مراحل را همانطور که در میانبر نشان داده شده است طی کنید یا صرفاٌ خودتان میانبر را دانلود کنید.
 
برای ایجاد میانبر آیفون هم لازم است اکانت ChatGPT داشته باشید. دلیلش این است که شما به کلید API خود از OpenAI نیاز دارید، و این فقط از طریق یک اکانت کاربری قابل دسترسی است.
 
تولید کلید API فوق‌العاده آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب ChatGPT خود شوید و یک کلید API برای آیفون ایجاد کنید. در این لینک می‌توانید کلید API را ایجاد کنید.
 
هنگامی که آن کلید را بازیابی کردید، برنامه Shortcuts را باز کنید و میانبرها را درست همانطور که در اسکرین‌شات‌هایی که هیووایزر نشان داده است ایجاد کنید. یک جایگزین، دانلود میانبر در این لینک است. در صورت دانلود آن، به کلید API خود نیاز خواهید داشت.
 
به محض آماده شدن میانبر، می‌توانید بدون نیاز به مرورگر با ChatGPT در آیفون خود تعامل داشته باشید. اگر احساس می کنید به این چت‌بات روی مچ دست خود نیاز دارید، این میانبر روی اپل‌واچ نیز کار می‌کند.
 

آموزش: روش استفاده از ChatGPT در آیفون

هوش مصنوعی Perplexity جستجوی ChatGPT را به آیفون می‌آورد

اگر فقط می‌خواهید از ChatGPT برای جستجوهای آنلاین استفاده کنید، بلافاصله Perplexity AI را نصب کنید. این اپ جدید یک رابط کاربری خوب ChatGPT ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد سؤالات خود را بپرسید. این ابزار پاسخ‌های واضح و کاملی را با لینک‌هایی به منابع ارائه می‌دهد. Perplexity همچنین به پیگیری موضوع ادامه می‌دهد، اما می‌توانید این چت‌ها را در هر مقطعی حذف کنید.
 
مزیت دیگر Perplexity این است که هیچ اطلاعات کاربری را از آیفون شما جمع‌آوری نمی‌کند، شما را با تبلیغات آزار نمی‌دهد و نیازی به پرداخت هزینه دسترسی ندارید. این قابلیت‌ها به طرز مشکوکی خوب و فوق‌العاده است و چه بسا Perplexity روزی از کلاینت ChatGPT خود کسب درآمد کند. آنچه واضح است این که این اپ یک ابزار ضروری مولد iOS در حال حاضر است.
 

روش گنجاندن ChatGPT در سیری آیفون

با ظهور ChatGPT، انتظار می‌رود سیری خود اپل در آینده به قابلیت‌های مشابهی مجهز شود. و نسخه‌ای از سیری با ویژگی‌های مشابه ChatGPT مطمئناً نحوه استفاده ما از آیفون، آیپد و مک را بهبود می‌بخشد.
 
خوشبختانه، لازم نیست منتظر باشیم تا اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را که در سیری تعبیه شده است رونمایی کند. توسعه‌دهنده Mate Marschalko راهی برای ترکیب ChatGPT در سیری از طریق یک میانبر متفاوت پیدا کرده است، تا به این ترتیب گزینه دیگری، علاوه بر موارد دیگر، برای استفاده از ChatGPT در آیفون‌تان داشته باشید.
 
اما این ترفند استفاده از سیری محدود به انجام برخی اقدامات مشخص از طریق ChatGPT، مثلا کنترل یک خانه هوشمند، است. این Siri-ChatGPT علاوه بر کنترل دستگاه‌های متصل به شبکه شما، به سؤالات مربوط به خانه نیز پاسخ می‌دهد.
 
این توسعه‌دهنده تفرند Siri-ChatGPT خود را در یک پست وبلاگ در وبسایت Medium توضیح داده است. با استفاده از دستورالعمل‌های آن خواهید توانست یک ابزار قدرتمند مشابه Siri-ChatGPT در آیفون یا آیپد خود ایجاد کنید.
 
دستورالعمل‌های Marschalko به زبانی آسان بیان شده‌اند. می‌توانید در زمانی کوتاه میان‌برهای Siri-ChatGPT خود را راه‌اندازی کنید، اگرچه، باز هم، عملکرد آن ممکن است بسیار اختصاصی باشد. با این حال، این راهکار Siri-ChatGPT می‌تواند مفیدتر از استفاده صرف از سیری برای مدیریت خانه هوشمندتان باشد.
 
امکان صحبت با Siri-ChatGPT و دادن انواع سؤالات یا دستورات به آن در آیفون مانند وب وجود ندارد. اما این کار مارشالکو می‌تواند الهام بخش میانبرهای اضافی آیفون باشد که از طریق سیری از توان ChatGPT بهره می‌برند.
در این ویدئو دمویی از این میانبر Siri-ChatGPT در عمل نشان داده شده است.
 

آموزش: روش استفاده از ChatGPT در آیفون 

نحوه جایگزینی سیری با ChatGPT در آیفون

میانبرهای ذکر شده قبلی برای شما این امکان را فراهم می‌آوردند که از طریق آیفون یا اپل‌واچ خود به ChatGPT دسترسی داشته باشید یا از ChatGPT برای مدیریت خانه هوشمند خود استفاده کنید.
 
  اما میانبر مفید دیگری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سیری را با ChatGPT «جایگزین» کنید. به این ترتیب، می‌توانید به جای سیری، به این ربات چت OpenAI برای اطلاعات مراجعه کنید. ChatGPT ممکن است همیشه قابل اعتماد نباشد، اما سیری هم قابل اعتماد نیست. و ChatGPT می‌تواند راه بهتری برای تعامل در آیفون به شما ارائه دهد.
 
شما در واقع سیری را روی دستگاه خود حذف یا جایگزین آن نمی‌کنید. شما نمی‌توانید این کار را در آیفون، آیپد و مک انجام دهید. اما توسعه‌دهنده‌ای به نام Yue Yang دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه ایجاد میانبر صوتی که از سیری برای راه‌اندازی ChatGPT استفاده می‌کند، در GitHub منتشر کرده است.
 
مانند مراحل قبلی، برای میانبر به کلید OpenAI API خاص خود نیاز دارید. هنگامی که یک کلید ChatGPT برای این میانبر ایجاد کردید، می‌توانید این میانبر را مستقیماً از گیتهاب دانلود کرده و سپس آن را سفارشی‌سازی کنید.
 
این تمام چیزی است که برای داشتن یک ربات کاملاً کاربردی ChatGPT AI در آیفون، آیپد و مک، درست در کنار سیری، لازم دارید.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا