امنيت

آموزش: ده نکته برای حفظ امنیت در خرید آنلاین

آموزش: ده نکته برای حفظ امنیت در خرید آنلاین

خرید آنلاین برای برخی افراد جدید است، به‌خصوص از آغاز همه‌گیری کووید -۱۹، اما در حال حاضر روشی مطلوب برای خرید برای بسیاری است. این آسان و راحت است و شما می‌توانید از راحتی خانه خود خرید کنید. اگر می‌دانید کجا را جستجو کنید، می‌توانید معاملات خارق‌العاده‌ای پیدا کنید.

بااین‌حال، مانند هر چیزی که شامل قراردادن اطلاعات شخصی شما به‌صورت آنلاین است، برخی از خطرات مرتبط با خرید آنلاین وجود دارد. با این ۱۶ نکته، خواهید فهمید که چگونه از ریپ آف جلوگیری کنید و داده‌های خود را ایمن نگه دارید تا بتوانید هر بار از خرید ایمن و مطمئن لذت ببرید!

۱. قبل از واردکردن اطلاعات خود از امن بودن وب‌سایت اطمینان حاصل کنید. 
وب‌سایت باید یک قفل سبز در نوار آدرس داشته باشد و URL باید با “HTTPS” شروع شود. اگر URL با “HTTPS” شروع نمی‌شود، اطلاعات خود را وارد نکنید. همیشه می‌توانید با کلیک بر روی قفل، امنیت وب‌سایت را بررسی کنید.

۲. اطلاعات کارت اعتباری خود را در هیچ وب‌سایتی که ایمن نیست وارد نکنید. 
وب‌سایت‌های جعلی اغلب دارای یک آدرس وب هستند که بسیار شبیه به یک سایت قانونی است، اما با یک یا دو حرف تغییر کرده است. 
همچنین باید از وب‌سایت‌هایی که اطلاعات کارت اعتباری شما را قبل از ثبت سفارش درخواست می‌کنند، آگاه باشید. اینها همیشه کلاهبرداری هستند.

۳. مراقب ایمیل‌ها باشید. 
هرگز به ایمیل‌هایی که اطلاعات کارت اعتباری یا سایر اطلاعات شخصی شما را می‌خواهند پاسخ ندهید. اینها احتمالاً کلاهبرداری هستند و پاسخگویی می‌تواند منجر به سرقت هویت شود.

۴. از کلاهبرداری‌های فیشینگ آگاه باشید. 
کلاهبرداری‌های فیشینگ سعی می‌کنند با پنهان کردن خود به‌عنوان ایمیل‌های قانونی از شرکت‌های معروف، شما را به ارائه اطلاعات شخصی خود سوق دهند.

۵. فراموش نکنید که سیاست حفظ حریم خصوصی را بررسی کنید
همیشه سیاست حفظ حریم خصوصی یک وب‌سایت را قبل از خرید از آنجا بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شما ایمن است. این به شما می‌گوید که سایت چگونه قصد دارد از اطلاعات شما استفاده کند و آیا این اطلاعات با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته خواهد شد. مراقب باشید اگر خط‌مشی بیان می‌کند که اطلاعات شما ممکن است با «اشخاص ثالث غیروابسته» به اشتراک گذاشته شود. این بدان معنی است که داده‌های شما می‌تواند با هر شرکتی به اشتراک گذاشته شود، حتی اگر قبلاً در مورد آن نشنیده باشید.

۶. از وب‌سایت‌های معتبری که به آنها اعتماد دارید خرید کنید. 
اگر وب‌سایت را نمی‌شناسید، قبل از خرید کمی تحقیق کنید. به دنبال نظرات آنلاین بگردید تا ببینید دیگران در مورد تجربه خود با سایت چه گفته‌اند. در صورت اختلاف، باید بتوانید به‌راحتی با شرکت تماس بگیرید.

۷. قبل از خرید، شرایط و ضوابط خرید را مطالعه کنید. 
اگر مشکلی در خرید شما پیش بیاید، این به شما می‌گوید که حقوق شما چیست. به‌عنوان‌مثال، اگر کالایی که سفارش داده‌اید آسیب‌دیده به دستتان برسد، آیا می‌توانید آن را برگردانید؟

۸. مطمئن شوید که وب‌سایت از فناوری رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات شما استفاده می‌کند. 
این اطمینان حاصل می‌کند که داده‌های شما از طریق یک اتصال ایمن ارسال می‌شود و برای کسی غیر از گیرنده موردنظر قابل‌دسترسی نیست. می‌توانید با جستجوی قفل سبزرنگ در نوار آدرس، این موضوع را بررسی کنید.

۹. مراقب وب‌سایت‌های جعلی باشید که معاملات بزرگی در مورد اقلام طراح ارائه می‌دهند. 
این‌سایت ها اغلب از شما می‌خواهند که اطلاعات کارت اعتباری خود را ارائه دهید، اما محصولاتی که می‌فروشند اغلب بی‌کیفیت یا حتی جعلی هستند. بهتر است هنگام خرید اقلام طراح به وب‌سایت‌های معتبر پایبند باشید.

۱۰. هنگام خرید آنلاین از کارت اعتباری به‌جای کارت نقدی استفاده کنید. 
اگر وب‌سایتی که از آن خرید می‌کنید قانونی نباشد، این امر از شما محافظت می‌کند. کارت‌های اعتباری به‌اندازه کارت‌های نقدی در برابر کلاهبرداری آسیب‌پذیر نیستند و در صورت بروز اختلاف، حمایت بیشتری از مصرف‌کننده ارائه می‌دهند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا