zoomit

آمازون برنامه «پرو لباس» را تعطیل می‌کند؛ خرید با کمک واقعیت افزوده و پیشنهادهای هوشمند

آمازون برنامه «پرو لباس» را تعطیل می‌کند؛ خرید با کمک واقعیت افزوده و پیشنهادهای هوشمند

آمازون تصمیم دارد برنامه‌ی Prime Try Before You Buy را متوقف کند. این برنامه به اعضای پرایم اجازه می‌داد لباس‌ها را قبل از پرداخت هزینه، امتحان کنند. این سرویس تا تاریخ ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۱۲ بهمن ۱۴۰۳) از دسترس خارج خواهد شد.

مکسین تاگای، سخنگوی آمازون، علت توقف برنامه‌ی «پرو لباس» را کم‌ بودن استفاده‌ی کاربران از این سرویس و گرایش آن‌ها به ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی آمازون اعلام کرد. طبق گفته‌ی تاگای، برنامه‌ی مذکور فقط برای «تعداد محدودی از اقلام» قابل استفاده بود و کاربران برای تصمیم‌گیری در مورد خرید به‌طور فزاینده‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش TheInformation، ویژگی‌هایی مانند قابلیت «آزمایش مجازی با استفاده از واقعیت افزوده» که با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند، مدل‌های سه‌بعدی کفش‌ها از برندهای خاص را روی پا نمایش می‌دهد، ازجمله ویژگی‌های هوش مصنوعی برای خرید پوشاک محسوب می‌شوند. تاگای همچنین به توصیه‌های سایز شخصی‌سازی‌شده‌ی مبتنی‌بر مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) اشاره کرد که باتوجه‌به نظرات مشتریان، توصیه‌های مرتبط با سایز لباس‌ها را بهینه می‌کنند.

برنامه‌ی پرو لباس آمازون ابتدا در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان Amazon Wardrobe برای تمام اعضای پرایم راه‌اندازی شد و به کاربران اجازه می‌داد حداکثر ۶ آیتم را سفارش دهند و آن‌ها را به‌مدت ۷ روز امتحان کنند و پس از خرید گزینه‌ی مناسب، بقیه را بازگردانند. این سیستم به‌نوعی شبیه به خدمات انتخاب لباس شخصی Stitch Fix عمل می‌کرد، اما بخش زیادی از برنامه‌ی مذکور به بازگشت محصولات مربوط می‌شد که آمازون سعی داشت آن را کاهش دهد.

مقاله‌های مرتبط:

تصمیم آمازون برای لغو برنامه‌ی پرو لباس، سال‌ها پس از تلاش‌های این شرکت برای کاهش هزینه‌ها اتخاذ شده است که شامل تعدیل‌های گسترده‌ی نیروی کار، تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی و کاهش برخی فعالیت‌ها در صنعت خرده‌فروشی می‌شود.

تغییراتی مثل توقف برنامه‌ی پرو لباس، از تمایل آمازون به سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی خبر می‌دهند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا