zoomit

اسپیس ایکس ظاهراً برای پنهان‌‌سازی سوءرفتار جنسی ایلان ماسک، حق‌السکوت ۲۵۰ هزار دلاری پرداخت کرده است

اسپیس ایکس ظاهراً برای پنهان‌‌سازی سوءرفتار جنسی ایلان ماسک، حق‌السکوت ۲۵۰ هزار دلاری پرداخت کرده است

براساس آنچه ورج به نقل از گزارش جنجالی بیزنس اینسایدر می‌نویسد، ایلان ماسک میلیارد پرحاشیه‌ی دنیای فناوری به یک مهماندار هواپیما پیشنهاد بی‌شرمانه‌ای داده است. منبعی ناشناس به بیزنس اینسایدر گفته‌ اسپیس ایکس به این مهماندار هواپیما ۲۵۰ هزار دلار پول داده تا مطمئن شود که او ماجرای پیش‌آمده با ایلان ماسک را فاش نمی‌کند و سراغ شکایت از این شرکت نمی‌رود.

براساس ادعای یکی از دوستان مهماندار هواپیما، این فرد به‌عنوان خدمه‌ی یکی از پروازهای شرکتیِ اسپیس ایکس کار کرده است. مهماندار هواپیما به دوستش گفته که در جریان یکی از این پروازها ایلان ماسک در شرایط نامناسبی به او پیشنهاد شرم‌آوری داده است.

اتهام سوءرفتار جنسی علیه ایلان ماسک ازطریق یکی از دوستان قربانی مطرح شده است

ظاهراً این اتهامات سنگین علیه ایلان ماسک ازطریق یکی از دوستان آن مهماندار هواپیما به دست بیزنس اینسایدر رسیده است. وکیل مهماندار هواپیما در سال ۲۰۱۸ از دوستش خواسته اظهارنامه‌ای برای حمایت از این ادعاها امضا کند.

این فرد می‌گوید مهماندار هواپیما از برقراری هرگونه عمل جنسی با ایلان ماسک خودداری کرده و پس از اتمام پرواز «واقعاً ناراحت و آشفته» بوده است. گفته می‌شود اسپیس ایکس پس از این واقعه تعداد شیفت‌های او را کاهش داده است. مهماندار هواپیما این اقدام اسپیس ایکس را تلافی‌جویانه می‌داند.

در سال ۲۰۱۸ مهماندار هواپیما به بخش منابع انسانی اسپیس ایکس مراجعه و از ایلان ماسک شکایت کرده است. او در اظهاراتش گفته موقعیت شغلی‌اش در اسپیس ایکس به دلیل امتناع از برقراری رابطه با ایلان ماسک آسیب دیده است.

بیزنس اینسایدر در ادامه می‌گوید اسپیس ایکس پای یک «واسطه» را به پرونده باز کرده و قراردادی ۲۵۰ هزار دلاری با مهماندار هواپیما امضا کرده تا از او تعهد بگیرد که هیچ حرف منفی‌ای درباره‌ی ایلان ماسک و شرکت‌هایش به زبان نیاورد. ظاهراً این قرارداد شامل عدم صحبت درباره‌ی حق‌السکوت ۲۵۰ هزار دلاری نیز بوده است. گفته می‌شود «واسطه‌» مورد اشاره در پرونده، دادگاه یا هیئت‌منصفه نبوده است.

ایلان ماسک: این داستان بخش‌های ناگفته‌ی زیادی دارد

بیزنس اینسایدر می‌گوید منبعش پیش از افشای این داستان هیچ مشورتی با مهماندار هواپیما انجام نداده و این مهماندار به درخواست برای شفا‌ف‌سازی در این زمینه پاسخ منفی داده است. دوستِ این مهماندار قرارداد عدم افشای اطلاعات با اسپیس ایکس ندارد.

بیزنس اینسایدر با ایلان ماسک تماس گرفته تا صحت ماجرا را جویا شود و مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ گفته این داستان بخش‌های ناگفته‌ی فراوانی دارد. ایلان ماسک معتقد است این داستان با انگیزه‌ی سیاسی منتشر شده است. این جمله‌بندی، ما را یاد توییتی می‌اندازد که ایلان ماسک روز چهارشنبه‌ی این هفته منتشر کرد. ایلان ماسک در آن توییت گفت: «حملات سیاسی علیه من در ماه‌های پیش رو به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد.» ماسک همچنین هشدار داد که ممکن است تبدیل به قربانی «یک پویش با حقه‌های کثیف» شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بیوگرافی ایلان ماسک؛ از پی پال تا اسپیس ایکس

یکی از اعضای بیزنس اینسایدر می‌گوید توییت‌های ایلان ماسک مدت‌زمان کوتاهی پس از تماس این رسانه با ایلان ماسک برای کسب جزئیات بیشتر منتشر شده است. او می‌گوید ایلان ماسک ازطریق این توییت‌ها قصد داشته پیش از انتشار عمومی مقاله خودش را بی‌گناه جلوه دهد تا مردم ادعاها را باور نکنند. ظاهراً ایلان ماسک از بیزنس اینسایدر درخواست کرده زمان بیشتری به او بدهد تا جزئیات اضافه‌ای ارائه دهد. در همین راستا بیزنس اینسایدر زمان انتشار مقاله را به تعویق انداخته، اما ایلان ماسک هیچ‌گاه جزئیات دیگری ارائه نداده است.

ایلان ماسک به بیزنس اینسایدر گفته ۳۰ سال سابقه‌ی کار دارد و اگر اهل آزار و اذیت جنسی بود، باید تاکنون گزارش‌هایی در این زمینه می‌شنیدیم. اسپیس ایکس به درخواست رسانه‌ی ورج برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر پاسخ نداده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا