zoomit

اپل؛ تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا برای پانزدهمین سال متوالی

اپل؛ تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا برای پانزدهمین سال متوالی

مجله‌ی فورچون با بررسی معیارهای متعدد، به‌صورت سالانه فهرستی از تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های دنیا منتشر می‌کند و در جدیدترین فهرست این مجله اپل باری دیگر توانسته است بالاتر از آمازون و مایکروسافت در رتبه‌ی نخست جای گیرد.

به گزارش اپل اینسایدر، اپل همچون سال گذشته‌ی میلادی و چندین سال اخیر تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا است و این رتبه‌ی اپل صرفاً شامل صنعت فناوری نمی‌شود بلکه تمامی صنایع را در برمی‌گیرد. فورچون این فهرست را «پرستاره‌ها» خطاب می‌کند و می‌گوید اپل برای دوازدهمین بار در سیزده سال اخیر توانسته در رتبه‌ی نخست صنعت کامپیوتر نیز قرار بگیرد.

فورچون پس از اپل، آمازون را دومین شرکت تحسین‌شده در دنیا می‌داند. مایکروسافت، فایزر و والت دیزنی به‌ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم جای گرفته‌اند. گوگل (یا به‌طور دقیق‌تر آلفابت) رتبه‌ی هفتم را به دست آورده و برکشیر هاتاوی (شرکت مالی بزرگ وارن بافت) را بالاتر از خود در رتبه‌ی ششم می‌بیند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ارزش بازار اپل به ۳ تریلیون دلار رسید
  • داستان برند: اپل، برندی که جهان را فتح کرد

فورچون برای مشخص کردن فهرست شرکت‌های برتر با مؤسسه‌ی خدمات حرفه‌ای کورن فری همکاری می‌کند. فورچون می‌گوید فرایند رتبه‌بندی را در ابتدا با فهرست کردن شرکت‌ها (شامل هزار شرکت برتر آمریکا) بر‌ اساس درآمد آغاز می‌کند. در نهایت ۳٬۷۴۰ مدیر اجرایی، کارگردان و تحلیلگر منتخب، ۱۰ شرکت برتر مدنظرشان را اعلام می‌کنند.

این نخستین بار نیست که اپل به‌عنوان شرکتی برتر در سطح دنیا معرفی می‌شود. تولیدکننده‌ی آیفون اواسط دی‌ ماه به نخستین شرکت دنیا تبدیل شد که ارزش بازارش به عدد شگفت‌انگیز سه تریلیون دلار می‌رسد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا