zoomit

نمایشگر و شارژدهی گلکسی اس ۲۲ اولترا در بنچمارک‌های زومیت به چالش کشیده می‌شود

نمایشگر و شارژدهی گلکسی اس ۲۲ اولترا در بنچمارک‌های زومیت به چالش کشیده می‌شود

در سال‌های اخیر، نمایشگرها به جزئی جدانشدنی از محصولات دیجیتال تبدیل شده‌اند و آن‌ها را تقریباً در اکثر وسایل الکترونیکی مشاهده می‌کنیم؛ از ساعت‌های هوشمند کوچک گرفته تا گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای بزرگ. نمایشگر، تنها درگاه بصری کاربر به دنیای دیجیتال محسوب می‌شود و نمایشگر باکیفیت می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبود بدهد و افراد را در محتوا غوطه‌ور کند. این امر شرکت‌ها را بر آن داشته است که به‌طور مداوم کیفیت پنل‌ها و نمایشگرهایشان را افزایش بدهند.

سامسونگ همواره به استفاده از نمایشگرهای بسیار باکیفیت در محصولاتش شهرت دارد و طبیعتاً آخرین دستاورد کره‌ای‌ها در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. سامسونگ می‌گوید که گلکسی اس ۲۲ اولترا به یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل مجهز شده است که می‌تواند در محتوای HDR به روشنایی خیره‌کننده ۱۷۵۰ نیت برسد! اکنون ما در newslan نمایشگر گران‌قیمت‌ترین گوشی کهکشانی را درمقابل نخستین معیارهایمان قرار داده‌ایم تا متوجه شویم که گفته‌های سامسونگ تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بنچمارک‌های اولیه newslan از ضعف فاحش گلکسی S22 اولترا مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس خبر می‌دهد

نتایج ما نشان می‌دهد که نمایشگر Galaxy S22 Ultra می‌تواند به روشنایی ۱۶۸۲ نیت دست یابد. این نتیجه حاکی از بهبود تقریباً ۱۷ درصدی درمقایسه‌با نسل گذشته است و درواقع آن را به درخشان‌تری گوشی هوشمندی تبدیل می‌کند که ما تاکنون در newslan بررسی کرده‌ایم. در مقام مقایسه، نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا در آزمون‌های ما به حداکثر روشنایی ۱۳۹۱ نیت رسیده بود و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز به حداکثر روشنایی ۱۴۴۹ نیت رضایت می‌دهد.

درحقیقت، نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ در فهرست ما، گوشی شیائومی می ۱۰ محسوب می‌شود که در بررسی‌های گذشته، به حداکثر روشنایی ۱۶۵۰ نیت رسیده بود. درادامه، می‌توانید بخشی از فهرست و بنچمارک روشنایی نمایشگر newslan را مشاهده کنید.

پارامتر / محصول حداکثر روشنایی
گلکسی اس ۲۲ اولترا ۱۶۸۲
گلکسی اس ۲۱ اولترا ۱۳۹۱
آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۴۴۹ (HDR)
آیفون ۱۳ ۱۳۷۹ (HDR)
آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۳۷۰ (HDR)
آیفون ۱۲ پرو ۹۷۵
آیفون ۱۲ ۷۶۳

گلکسی زد فولد ۳

(Adaptive)

۱۲۴۲

گلکسی زد فولد ۲

(Adaptive)

۹۳۰

شیائومی Mi 11i

(۱۲۰ هرتز)

۸۳۰

گلکسی S21

(Adaptive)

۱۱۱۵

شیائومی می ۱۰

۱۶۵۰
پیکسل ۶ پرو ۱۱۳۷

تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های newslan در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

با گذر از بخش نمایشگر، ما از گلکسی اس ۲۲ اولترا در بخش شارژدهی نیز بنچمارک‌ گرفتیم. برای سنجش شاردهی گوشی یادشده مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، آزمون‌هایمان را در روشنایی ۲۰۰ نیت و رزولوشون ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغییر اجرا کردیم. گفتنی است تمامی اتصالات دیتا به‌همراه صدای اسپیکر قطع نیز قطع بودند.

با استناد به نتایج، پرچم‌دار جدید سامسونگ همچنان ازلحاظ شارژدهی با فاصله‌ی درخورتوجهی در سایه‌ی آیفون پرو مکس قرار می‌گیرد. گلکسی اس ۲۲ در آزمون پخش ویدئو newslan می‌تواند ۲۰ ساعت و ۴۳ دقیقه دوام بیاورد که درمقایسه‌با رکورد ۱۹ ساعت و ۷ دقیقه‌ای نسل گذشته پیشرفت اندکی را تجربه می‌کند. در این بخش، آیفون ۱۳ پرو مکس با شارژدهی ۳۵ ساعت و ۱۷ دقیقه‌ای خود هر رقیبی را از میان برمی‌دارد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس ابعاد و رزولوشن کمتری از گلکسی اس ۲۲ اولترا دارد؛ اما حتی با این تفاسیر، به‌نظر نمی‌رسد که گوشی شرکت کره‌ای در این بخش توان رقابت با آیفون را داشته باشد.

پارامتر / محصول نمایشگر (ابعاد و رزولوشن) باتری (میلی‌آمپرساعت) پخش ویدئو (دقیقه:ساعت)
گلکسی اس ۲۲ اولترا

۶٫۸ اینچ

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰ ۲۰:۴۳
گلکسی اس ۲۱ اولترا ۶٫۸ اینچ

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰ ۱۹:۰۷
آیفون ۱۳ پرو مکس ۶٫۷ اینچ

۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل

۴۳۷۳ ۳۵:۱۷
آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچ

۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل

۳۶۸۷ ۲۰:۴۷
آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچ

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل

۲۸۱۵ ۱۷:۱۴
آیفون ۱۲ ۶٫۱ اینچ

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل

۲۸۱۵ ۱۷:۵۰

گلکسی زد فولد ۳

(Adaptive)

۷٫۶ اینچ

۲۲۰۸ × ۱۷۶۸ پیکسل

۴۴۰۰ ۱۵:۵۰

گلکسی زد فولد ۲

(Adaptive)

۷٫۶ اینچ

۲۲۰۸ × ۱۷۶۸ پیکسل

۴۵۰۰ ۱۲:۴۴

شیائومی Mi 11i

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۲۰ ۲۱:۳۱

گلکسی S21

(Adaptive)

۶٫۲ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰ ۱۸:۱۱

***

همان‌طورکه گفته شد، نتایج ارائه‌شده در این مقاله به بنچمارک‌های اولیه ما مربوط می‌شود؛ بنابراین، برای اطلاعات تکمیلی، نمودارها و بنچمارک‌های بیشتر باید منتظر بررسی نهایی ما در روزهای آینده باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا