فناوری

گرفتن گواهینامه در سنگاپور ۸۷ هزار پوند آب می‌خورد!

گرفتن گواهینامه در سنگاپور ۸۷ هزار پوند آب می‌خورد!

مبلغ ۱۰۶ هزار دلار معادل بهای چهار تویوتا کمری هیبریدی در ایالات متحده آمریکا است.
سنگاپور که بالغ بر ۵.۹ میلیون نفر جمعیت دارد، در سال ۱۹۹۰ یک سیستم ۱۰ ساله «گواهی استحقاق» معرفی کرد، که برای کنترل تعداد وسایل نقلیه در این کشور استفاده می‌شود.

به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، هزینه گزاف این گواهی (COE) باعث شده است که هزینه‌های مالکیت خودرو در سنگاپور از تمام کشورهای دیگر جهان گران‌تر شود، چون هزینه‌های یک خودرو بزرگ از سال ۲۰۲۰ بیش از چهار برابر شده و قیمت‌ها به رکورد ۱۴۶ هزار و دو دلار سنگاپور (۱۰۶.۳۷۶.۶۸ دلار معادل ۸۷.۳۲۸.۸۷ پوند) رسیده است.

اکنون در سنگاپور هزینه‌های این گواهی، ثبت‌نام و مالیات برای تویوتا کمری هیبریدی با استاندارد جدید ۲۵۱ هزار و ۳۸۸ دلار سنگاپور (۱۸۳ هزار دلار معادل ۱۵۰ هزار و ۲۳۲ پوند) است، درحالی‌که این خودرو در آمریکا ۲۸ هزار و ۸۵۵ دلار (۲۳ هزار و ۶۸۸ پوند) قیمت دارد. (هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۷۲۵ دلار سنگاپور است.)  

قیمت یک آپارتمان کوچک با یارانه دولتی در این کشور، حدود ۱۲۵ هزار دلار سنگاپور است.

به دلیل افزایش فعالیت‌ بعد از کووید، خرید وسایل نقلیه افزایش یافته است که به بالارفتن قیمت آن منجر شده و این امر به محدود کردن تعداد وسایل نقلیه کمک می‌کند. در سال ۲۰۲۰ در زمان همه‌گیری که افراد کمتری در سنگاپور رانندگی می‌کردند، بهای این گواهی به حدود ۳۰ هزار دلار سنگاپور کاهش یافت.

این برای مردم سنگاپور چه معنایی دارد؟‌

میانگین حقوق سالانه خانوار در این کشور، حدود ۱۲۱ هزار و ۱۸۸ دلار سنگاپور است.

با ادامه افزایش قیمت‌ها، خودرو از دسترس بسیاری از شهروندان طبقه متوسط سنگاپور خارج می‌شود.

تورم مداوم و رشد آهسته اقتصادی در شهر باعث شده است برخی از مردم برای سود بیشتر، خودروهایی را که زمانی با قیمت گواهی کمتر خریداری کرده بودند بفروشند.

تان نارن سر، جامعه‌شناس، به رویترز گفت: «باید آرزوی دستیابی به (زندگی خوب)، به (زندگی تا حد امکان خوب) تبدیل شود.»

اکنون جیسون گوان با دو فرزند بدون خودرو سر می‌کند.

گوان به این خبرگزاری گفت که در سال ۲۰۰۸ نخستین خودرو خود، تویوتا راش را با احتساب قیمت گواهی، به بهای ۶۵ هزار دلار سنگاپور خرید. اگرچه دیگر خودرو ندارد، اما گفت اکنون بر امتیازهای دیگری که سنگاپور برای خانواده‌اش ارائه می‌دهد تمرکز کرده است.

او گفت: «این موضوع روی من به‌عنوان مرد خانواده تاثیر چندانی ندارد، چون سنگاپور هنوز سیستم آموزشی خوب و پایداری دارد. و از نظر امنیت هنوز یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.»

گواهی استحقاق (COE) چیست؟‌
گواهی استحقاق (COE) در سنگاپور، به افراد حق مالکیت و استفاده از وسیله نقلیه می‌دهد.  

وان موتورینگ (One Motoring) در وب‌سایت خود اعلام کرد کسانی که می‌خواهند وسیله‌نقلیه‌ای را ثبت کنند، باید ابتدا در«فرآیند مناقصه آزاد که دوبار در ماه انجام می‌شود» برای این گواهی شرکت کنند.

وان موتورینگ افزود: «سازمان حمل‌و‌نقل زمینی سنگاپور (LTA) پیش از شروع هر فرآیند مناقصه، سهمیه گواهی موجود برای هر دسته‌بندی خودرو را اعلام می‌کند. وقتی گواهی را از طریق فرآیند مناقصه به دست ‌آوردید، می‌توانید وسیله نقلیه را ثبت کرده و به مدت ۱۰ سال از آن استفاده کنید.»

مالکان خودرو در پایان ۱۰ سال می‌توانند با پرداخت حق برخورداری فعلی (PQP) برای دسته خودرو خود، آن خودرو یا گواهی آن را لغو یا تمدید ‌کنند.  

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا