zoomit

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً پرداخت از طریق اسکن چشم را امکان‌پذیر می‌کند

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً پرداخت از طریق اسکن چشم را امکان‌پذیر می‌کند

براساس گزارش ورج به‌نقل از رسانه‌ی اینفورمیشن، هدست واقعیت ترکیبی اپل که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است، از فناوری ویژه‌ای برای اسکن عنبیه چشم استفاده می‌کند و براساس این اسکن به کاربران امکان می‌دهد وارد حساب‌های کاربری شوند یا پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهند.

اینفورمیشن که گزارش اختصاصی‌اش را به نقل از دو منبع آگاهِ حاضر در فرایند تولید هدست نوشته ادعا می‌کند اپل در تلاش است ازطریق فناوری اسکن عنبیه، استفاده‌ی هم‌زمانِ چند نفر از هدست واقعیت ترکیبی را ساده‌تر کند. در این حالت کاربران مختلف می‌توانند با اسکن عنبیه وارد حساب خود شوند.

سیستم اسکن چشم هدست واقعیت ترکیبی اپل مشابه ابزارهایی نظیر حسگر اثر انگشت یا سیستم فیس ID در آیفون است، با این‌تفاوت که به تعداد زیادی دوربین اتکا می‌کند. چنین سیستمی باعث می‌شود هدست اپل تفاوت قابل توجهی با مهم‌ترین رقیبش یعنی Meta Quest Pro داشته باشد.

متا به‌هنگام رونمایی Quest Pro گفت این هدست در بخش داخلی‌اش دوربین‌هایی برای رهگیری حرکات چشم و حالت چهره دارد، اما حداقل فعلاً از این دوربین‌ها برای سیستم احراز هویت استفاده نمی‌کند. در بخشی از گزارش اینفورمیشن آمده که اپل دوربین‌هایی در بخش زیرین هدست نیز تعبیه می‌کند تا از پاهای کاربر تصویربرداری کند. متا همچنان درباره‌ی ثبت حرکات پاهای کاربر به جمع‌بندی‌ نهایی نرسیده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • هر آنچه از هدست واقعیت ترکیبی اپل انتظار داریم
  • هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

شایعه‌ها می‌گویند هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. این پروژه‌ها سال‌ها در دست تولید بوده و به‌نظر می‌رسد تاریخ عرضه‌ی آن چندین بار به تأخیر افتاده است. قیمت احتمالی ۳٬۰۰۰ دلاری باعث می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل دو برابر گران‌تر از کوئست پرو باشد. حتی هدست کوئست پرو نیز محصولی مین‌استریم به‌حساب نمی‌آید و مخصوص افراد حرفه‌ای است.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل همچون هدست جدید متا ویدیوی زنده را ازطریق دوربین‌های جلویی ضبط می‌کند و به نمایشگر داخلی می‌فرستد. اپل و متا برای تبدیل کردن هدست خود به محصولی موفق باید همکاری نزدیکی با توسعه‌دهندگان داشته باشند.

*تصویر اصلی مقاله، هدست پلی‌استیشن VR را نشان می‌دهد و ارتباطی به هدست اپل ندارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا