zoomit

ظاهراً یوتیوب نمایش تبلیغات میان ویدیوهای این پلتفرم را افزایش داده است

ظاهراً یوتیوب نمایش تبلیغات میان ویدیوهای این پلتفرم را افزایش داده است

امروزه، تبلیغات به بخش بزرگی از زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌اند و به‌عنوان مثال عادت داریم هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب، تبلیغات مختلفی مشاهده کنیم. پیش‌ازاین، تعداد آگهی‌ها هنگام پخش ویدئوهای این پلتفرم در سطح عادی قرار داشت اما به‌نظر می‌رسد رفته‌رفته میزان نمایش تبلیغات در آن درحال افزایش است.

نمایش یک یا دو آگهی قبل از پخش هر ویدئو در یوتیوب، عادی است. تبلیغات کوتاه در این پلتفرم تا آخر پخش می‌شوند درحالی‌که کاربر می‌تواند آگهی‌های طولانی‌تر را پس از چند ثانیه متوقف کند. البته این امکان درصورتی فعال خواهد بود که آپلودکننده‌ی ویدئو آن را فعال کرده باشد.

به‌نوشته‌ی AndroidHeadlines، کاربران در سرتاسر توئیتر و ردیت به روش‌های مختلفی به افزایش نمایش تبلیغات در یوتیوب اشاره کرده‌اند. دربرخی موارد کاربران اعلام کرده‌اند طی وقفه میان ویدئوها، به‌جای دو آگهی، پنج تبلیغ برای آن‌ها پخش شده و تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که هنگام تماشای یک ویدئو حداکثر تا ۱۰ تبلیغ برای آن‌ها به‌نمایش درآمده است.

دسته‌ی دیگری از کاربران می‌گویند هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب با تبلیغات بیشتری مواجه شده‌اند. گزارش‌هایی نیز وجود دارد مبنی‌بر این‌که ویدئوهای این پلتفرم هر چند دقیقه یک‌بار با وقفه‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند. علاوه‌براین، امکان گذر کردن از این آگهی‌ها در اکثر مواقع وجود ندارد و بنابراین کاربران به‌اجبار باید آن‌ها را تا انتها تماشا کنند. این یعنی برای پخش یک ویدئو، کاربران با تعداد زیادی از تبلیغات مختلف مواجه می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • امکان اشتراک‌گذاری آهنگ‌های یوتیوب موزیک در استوری‌های اینستاگرام فراهم شد
  • یوتیوب امکان کسب درآمد ازطریق انتشار ویدیو آموزشی را از سال آینده فراهم می‌کند

تبلیغات عادی یوتیوب که امکان رد کردن آن‌ها وجود نداشت معمولاً فقط تا پنج ثانیه پخش می‌شدند. بدین‌ترتیب یک وقفه‌ی تبلیغاتی با ۱۰ آگهی پنج ثانیه‌ای معادل ۵۰ ثانیه خواهد بود که این میزان از حجم آگهی درمقایسه با آنچه هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب به آن عادت کرده بودیم، بسیار زیاد است.

پیش‌از این برای تماشای ویدئوهای موردعلاقه‌ی خود در یوتیوب، باید ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر می‌کردیم. بااین‌حال، نمایش ۵۰ ثانیه آگهی واقعاً زیاد به‌نظر می‌رسد. منطقی است که برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در پلتفرم‌هایی مثل Tubi یا Hulu باید مدتی صبر کنید اما وقتی درمورد ویدئوهای کوتاه‌تر یوتیوب صحبت می‌کنیم این موضوع بسیار متفاوت است.

یوتیوب هیچ نظری درمورد ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی افزایش نمایش تبلیغات روی این پلتفرم ارائه نداده است. امیدواریم این تغییرات صرفاً اشکال نرم‌افزاری باشد و اگر چنین روندی ادامه یابد، کاربران بیشتری به‌دنبال یافتن جایگزین برای برنامه‌ی رسمی یوتیوب خواهند بود. درحال‌حاضر نمونه‌های غیررسمی یوتیوب با قابلیت مسدودسازی تبلیغات دردسترس هستند؛ اپلیکیشن‌هایی که مطمئناً یوتیوب تمایلی ندارد کاربران از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های غیررسمی یوتیوب با قابلیت مسدودسازی تبلیغات که امکانات مختلف دیگری مثل دانلود ویدئوها یا امکان پخش در پس‌زمینه را نیز ارائه می‌داد، Vanced بود که شکایت چند ماه قبل یوتیوب، باعث شد این برنامه دیگر به‌روزرسانی نشود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا