zoomit

اینترنت کودکان راه‌اندازی می‌شود

اینترنت کودکان راه‌اندازی می‌شود

اقتصاد‌آنلاین از فارس نقل کرده‌ که پروژه‌ی اینترنت کودک و نوجوان آماده شده و وزارت ارتباطات برای افتتاح اینترنت کودکان منتظر است تا مسئولان وقتی را تنظیم و با هم برنامه را افتتاح کنند.

به گفته‌ی عیسی زارع‌پور لیست سفید هم تهیه شده است و مردم را برای اطلاع از آن به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارجاع داده اما در این سایت هنوز بخشی برای ارائه‌ی این فهرست وجود ندارد. این وزارتخانه از ۲۰ تیرماه خبر داده بود که لیست سفید به‌زودی رونمایی می‌شود. سخنگوی سابق وزارت ارتباطات گفته بود بر مبنای این لیست، سرویس اینترنت کودکان و نوجوانان فعال می‌شود و این قابلیت هم وجود دارد که اگر خانواده‌ها علاقه‌مند به اضافه یا کم کردن به این لیست باشند و آن را اعلام کنند، پیام‌هایشان بررسی شده و اگر مناسب همه‌ی خانواده‌ها باشد به لیست اضافه می‌شود در غیر این صورت می‌توانند برای فرزند خود این دسترسی را باز کنند.

وزیر ارتباطات در حالی خبر از راه‌اندازی اینترنت کودکان داده است که همچنان کسی لیست سفید «اینترنت امن کودکان» را ندیده و کارشناسان نسبت به اهداف، شیوه‌ی اجرا و پیامدهای طرح اینترنت کودکان که در واقع اجرای طرح صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است، تردیدهایشان را مطرح کرده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا