مديريت ICT

کسب‌وکار دیجیتالی گوگل در اروپا دردسرساز شد

کسب‌وکار دیجیتالی گوگل در اروپا دردسرساز شد

کسب وکار تبلیغاتی گوگل که سال گذشته ارزش آن به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید، بزرگترین ممر درآمد آلفابت(شرکت مادر گوگل) به حساب می آید. به طوریکه تبلیغات آنلاین ۸۰ درصد درآمد سالانه شرکت را تشکیل می دهد. این درحالی است که طی دهه گذشته شرکت سعی کرده وارد بخش فروش سخت افزار، فروش حق عضویت سرویس ها و فناوری رایانش ابری شود.

به گزارش نیوزلن از مهر،  کمیسیون اتحادیه اروپا ژوئن گذشته تحقیقاتی درباره کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل انجام داد زیرا بیم آن داشت که این شرکت فناوری احتمالا  مزایای ناعادلانه ای بر رقبای خود خواهد داشت.

این درحالی است که در دهه گذشته گوگل با بیش از ۸ مییارد یورو جریمه آنتی تراست روبرو شده است. مجری رقابت اتحادیه اروپا احتمالا اوایل سال آینده میلادی اتهاماتی علیه گوگل اعلام کند هرچند زمان اعلام آن ممکن است تغییر کند.

این پرونده مرکز  مدل کسب وکار تبلیغاتی گوگل را هدف گرفته و روی تبلیغ کنندگان، ناشران و تهیه کنندگان فناوری ها و کابران تاثیر می گذارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا