zoomit

کسب‌و‌کارها با سرعت بیشتری در حال مهاجرت به ویندوز ۱۱ هستند

کسب‌و‌کارها با سرعت بیشتری در حال مهاجرت به ویندوز ۱۱ هستند

داده‌ها نشان می‌دهد گیمرها با سرعتی نسبتاً ثابت در حال مهاجرت به ویندوز ۱۱ (Windows 11) هستند، اما سرعت مهاجرت آن‌ها به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت بسیار کندتر از مهاجرت به ویندوز ۱۰ در چند سال گذشته است. با این اوصاف جالب است که مایکروسافت خلاف این ادعا را برای کسب‌و‌کارها مطرح می‌کند.

بیشتر کسب‌و‌کارها به‌طور معمول روی خوشی به پلتفرم‌های جدید نشان نمی‌دهند، بااین‌حال آن‌طور که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان برگزاری جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۲ می‌گوید، سرعت مهاجرت شرکت‌ها به ویندوز ۱۱ بیشتر از سرعت مهاجرت آن‌ها به نسخه‌های پیشین ویندوز بوده است.

این موضوع تنها یکی از نکات موردتوجه در جلسه‌ی اخیر مایکروسافت با محوریت عملکرد مالی است. مایکروسافت می‌گوید توانسته است در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۲ درآمد ۴۹٫۴ میلیارد دلاری کسب کند (رشد ۱۸ درصدی نسبت‌ به فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱). همچنین به گفته‌ی مایکروسافت در این بازه‌ی زمانی درآمد خالص این شرکت با رشد سالانه‌ی هشت درصدی مواجه شده و به ۱۶٫۷ میلیارد دلار رسیده است.

فروش لایسنس ویندوز به تولیدکنندگان کامپیوتر به‌میزان ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است و در همین بازه‌ی زمانی شاهد رشد ۱۱ درصدی فروش محصولات آفیس به مشتریان عادی و رشد ۱۲ درصدی فروش آفیس به مشتریان تجاری بوده‌ایم. مایکروسافت افزون‌بر این‌ها از رشد چهار درصدی درآمد محتوا و خدمات ایکس‌باکس و افزایش ۳۴ درصدی درآمد لینکدین خبر می‌دهد.

بزرگ‌ترین محرک رشد مایکروسافت همچنان کسب‌و‌کار ابری این شرکت است. درآمد این واحد تجاری در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۲ با رشد ۲۶ درصدی مواجه شد و به ۱۹٫۱ میلیارد دلار رسید. مایکروسافت بخش بزرگی از این درآمد را مدیون خدمات رایانش ابری Azure است.

مقاله‌های مرتبط:

  • درآمد مایکروسافت از سرفیس و ویندوز رشدی ۱۳ درصدی را تجربه کرده است
  • چرا مهاجرت گیمرها به ویندوز ۱۱ آهسته‌تر از ویندوز ۱۰ بوده است؟

ساتیا نادلا جزئیات دقیق‌تری درباره‌ی سرعت مهاجرت کسب‌و‌کارها به ویندوز ۱۱ منتشر نکرده و به‌طور دقیق نمی‌دانیم که چه چیزی عامل این اتفاق بوده؛ بااین‌حال می‌توانیم حدس‌هایی مطرح کنیم.

از زمان معرفی ویندوز ۱۱، پیش‌نیازهای سخت‌افزاری این سیستم‌عامل همواره مورد توجه بوده است. این پیش‌نیازها بر امنیت سیستم متمرکزند و به‌نظر می‌رسد چنین موضوعی به مذاق کسب‌و‌کارها خوش می‌آید. بسیاری از پیش‌نیازهای امنیتی ویندوز ۱۱ نظیر Secure Boot و TPM 2.0 قبلاً به‌طور تقریباً گسترده‌ای در کامپیوترهای کلاس سازمانی اعمال شده‌اند.

جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت ردموندی همچنان در حال ادامه‌ی روند روبه‌رشد خود است. شرکت تحت مدیریت ساتیا نادلا انتظار دارد در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲ به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود درآمد مایکروسافت در فصل پیش رو بین ۵۲٫۴ میلیارد دلار تا ۵۳٫۲ میلیارد دلار باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا