zoomit

کوالکام برای اولین‌بار به یکی از مشتریان بزرگ سامسونگ تبدیل شده است

کوالکام برای اولین‌بار به یکی از مشتریان بزرگ سامسونگ تبدیل شده است

واحد تولید تراشه‌ی سامسونگ همیشه یکی از منابع درآمدزایی مهم این شرکت بوده است. غول فناوری کره‌ای بخش درخورتوجهی از درآمد خود را از تولید تراشه برای سایر شرکت‌ها به‌دست می‌آورد. این شرکت به‌‌شدت در تلاش است تا مشتریان بیشتری از TSMC، یکی از تولیدکنندگان پیشرو تراشه را به‌خود جلب کند.

کوالکام اغلب برای تولید تراشه‌های خود به سامسونگ وابسته بوده است. این شرکت سعی می‌کند سفارش‌های خود را بین سامسونگ و TSMC تقسیم کند. این شرکت بخش بزرگی از سفارش‌ تولید اسنپدراگون ۸ نسل یک را دریافت کرد؛ به‌همین‌دلیل، شاید کوالکام برای اولین‌بار به یکی از پنج مشتری بزرگ سامسونگ تبدیل شده است.

سامسونگ همچنان یکی از برترین شرکت‌ها در صنعت تولید تراشه است

به‌گزارش SamMobile و به‌نقل از رسانه‌های کره‌ای، پرونده‌ی مالی سه‌ماهه‌ی اخیر سامسونگ شامل سندی است که کوالکام را به‌عنوان یکی از پنج مشتری برتر خود در این بازه‌ی زمانی ذکر کرده است. سایر مشتریان بزرگ سامسونگ عبارت‌اند از: اپل، BestBuy ،Deutsche Telekom و سامسونگ الکترونیکس. شایان‌ ذکر است واحد تراشه‌سازی سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را نیز تولید کرده است؛ تراشه‌هایی که از آن‌ها در بسیاری از مدل‌های گوشی‌های سری گلکسی استفاده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ در فهرست برترین شرکت‌های فناوری جهانی ۲۰۲۲ چند پله سقوط کرد
  • سامسونگ احتمالاً گلکسی S25 را به پردازنده اختصاصی جدید مجهز می‌کند

این اولین‌بار است که کوالکام به فهرست پنج مشتری برتر سامسونگ راه پیدا کرده است و حالا باید دید آیا نام این شرکت همچنان در این فهرست باقی خواهد ماند یا خیر. اعتقاد بر این است که ساخت پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس، به TSMC واگذار خواهد شد. طبق گزارش‌ها، کوالکام به‌دلیل مشکلات مربوط به بازدهی فرایند چهارنانومتری سامسونگ، چنین تصمیمی گرفته است.

این یعنی هنوز تقاضای درخورتوجهی برای ظرفیت تولید تراشه‌ی سامسونگ وجود ندارد. کانگ‌مون سو، رئیس تیم استراتژی و بازار واحد تراشه‌سازی سامسونگ، به‌تازگی اعلام کرده است این واحد ۱۵۸ میلیارد دلار سفارش برای تولید تراشه دریافت کرده است.

علاوه‌براین، سامسونگ احتمالاً به‌دنبال بهبود فرایندهای تولید تراشه‌ی خود است تا بتواند سود بیشتری به‌دست آورد. اخیراً گزارش شده است این شرکت در حال مذاکره با مشتریان است تا قیمت تولید تراشه‌ها را ۲۰ درصد افزایش دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا