zoomit

توییتر سرانجام برای رفع نگرانی ایلان ماسک، اطلاعات کاملی از تعداد بات‌ها ارائه می‌دهد

توییتر سرانجام برای رفع نگرانی ایلان ماسک، اطلاعات کاملی از تعداد بات‌ها ارائه می‌دهد

براساس گزارش ورج به نقل از واشینگتن پست، توییتر قصد دارد برای رفع نگرانی‌های ایلان ماسک در رابطه‌ با تعداد بات‌ها و حساب‌های اسپم برای اولین بار دسترسی به داده‌های پلتفرم را برای این میلیاردر پرحاشیه امکان‌پذیر کند. گزارش واشینگتن پست که براساس ادعاهای یک منبع مؤثق نوشته شده به‌طور مشخص‌تر می‌گوید ایلان ماسک به API ویژه‌ای که توییتر آن را Firehose می‌نامد دسترسی پیدا می‌کند. Firehose حاوی تمامی توییت‌های پست‌شده است.

ایلان ماسک در ماه آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) از لحاظ قانونی به تصاحب کامل توئیتر متعهد شد، بااین‌حال از آن تاکنون زمان چندین بار نسبت‌ به تعداد بات‌های این شبکه‌ی اجتماعی ابراز نگرانی کرده است. درحالی‌که توییتر ادعا می‌کند بات‌ها کمتر از پنج درصد کل حساب‌های فعال روزانه را تشکیل می‌دهند، ایلان ماسک می‌گوید تعداد بات‌ها احتمالاً بسیار بیشتر از ۲۰ درصد است.

در پی طرح این ادعا از سوی ایلان ماسک تحلیلگران گفتند مدیرعامل تسلا احتمالاً به‌دنبال فسخ قرارداد با توییتر است. گروهی دیگر از تحلیلگران گفتند ایلان ماسک با این اقدام می‌خواهد توییتر را با پرداخت مبلغ پایین‌تری تصاحب کند؛ موضوعی که توسط ایلان ماسک رد نشده است.

ایلان ماسک دوشنبه‌ی گذشته پرونده‌ی جدیدی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرد و مدعی شد توییتر به وضوح در حال نقض بندهای قرارداد است. ایلان ماسک می‌گوید به موجب بندهای قرارداد،‌ او حق دارد به داده‌های توییتر دسترسی داشته باشد اما مدیران این شبکه‌ی اجتماعی دربرابر ارائه‌ی اطلاعات مقاومت می‌کنند.

از قرار معلوم توییتر نگران عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد شده و قصد دارد برای جلوگیری از این اتفاق به خواسته‌های او تن بدهد. توییتر API ویژه‌ای به نام Firehose دارد. در حالت کلی، این API نشان می‌دهد که اگر یک کاربر تمامی حساب‌های توییتر را فالو کند چه چیزهایی در تایم‌لاین مشاهده خواهد کرد. البته بدون اتکا بر سیستم‌های خودکار، دسترسی به این حجم عظیم از داده‌ها یا تجزیه‌و‌تحلیل آن‌ها غیرممکن است.

سیستم Firehose ارزش بسیار بالایی برای نمایش تبلیغات هدفمند و نظارت روی محتوا در توییتر دارد و به‌همین‌دلیل، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی با وسواس خاصی از API یادشده حفاظت می‌کنند. درحال‌حاضر شماری از سازمان‌ها به فید این API دسترسی دارند یا این‌که در گذشته دسترسی داشته‌اند. واشینگتن پست می‌گوید سال‌ها پیش دسترسی به Firehose برای محققان MIT و گوگل امکان‌پذیر شده بود.

داده‌های Firehose به‌منظور مطالعه روی فعالیت‌های خودکار در توییتر بسیار پرکاربردند، اما حجم زیاد آن‌ها باعث می‌شود انجام مطالعاتی کامل نیازمند زمان و منابع فراوان باشد. در هر صورت ارائه‌ی این داده‌ها به ایلان ماسک می‌تواند اقدامی مثبت برای توییتر باشد تا به مدیرعامل تسلا اثبات شود که این شبکه‌ی اجتماعی همچنان پای‌بند به قرارداد است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک احتمالاً به‌دلیل نقض مفاد قرارداد توسط توییتر از خرید این شرکت عقب‌نشینی می‌کند
  • سهام‌داران توییتر با طرح ادعای دست‌کاری سهام، از ایلان ماسک شکایت کردند

گفته می‌شود توییتر همچنان اطمینان دارد که قرارداد با ایلان ماسک بسته خواهد شد. بلومبرگ در گزارشی می‌گوید توییتر جلسه‌ای با حضور سران شرکت برگزار کرده است تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. ظاهراً یکی از مدیران ارشد توییتر در این جلسه به کارکنان شرکت اطمینان داده همه‌چیز طبق انتظار پیش می‌رود و رأی‌گیری در بین سهام‌داران برای موافقت با بسته شدن قرارداد در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) یا اوایل اوت (اواسط مرداد) برگزار خواهد شد.

ایلان ماسک قبول کرده توییتر را در ازای پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم تصاحب کند تا مبلغ نهایی قرارداد ۴۴ میلیارد دلار باشد. درحال‌حاضر ارزش سهام توییتر بسیار پایین‌تر از این عدد است.

توییتر به درخواست رسانه‌ی ورج برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر درباره‌ی ادعاهای واشینگتن پست پاسخ مستقیمی نداده و به بیانیه‌ای که هفته‌ی گذشته منتشر شد اشاره کرده است. توییتر در آن زمان گفته بود پیش‌تر اطلاعاتی با ایلان ماسک به‌اشتراک‌ گذاشته و همچنان به این کار ادامه می‌دهد تا روند بسته شدن قرارداد مطابق انتظار پیش برود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا