شبكه اجتماعی

کارمند سابق توییتر جاسوس عربستان از آب درآمد!

کارمند سابق توییتر جاسوس عربستان از آب درآمد!

یکی از مدیران سابق توییتر که متهم به جاسوسی برای عربستان سعودی بود، روز سه‌شنبه به دلیل شش اتهام، از جمله اقدام به عنوان عامل این کشور و تلاش برای پنهان کردن مبلغ پرداختی از یک مقام وابسته به خانواده سلطنتی سعودی، محکوم شد. 

به گزارش نیوزلن از سی.ان.ان، احمد ابوامو، یک شهروند دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی که در توییتر مسئول نظارت بر روابط با روزنامه‌نگاران و افراد مشهور در خاورمیانه و شمال آفریقا بود، پس از یک محاکمه حدودا دوهفته‌ای در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو مجرم شناخته شد.

هیئت منصفه احمد ابوامو را در پنج مورد از یازده اتهامی که به وی وارد شده بود، تبرئه کردند.
توییتر نیز از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد.

بنا بر اظهارات دادستان ایالات متحده، بادر العساکر، مشاور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، ابوآمو را به خدمت گرفت تا از قدرت خود برای دسترسی به حساب‌های توییتر و کشف اطلاعات شخصی درباره مخالفان سعودی استفاده کند.

ابوامو متهم است که حداقل ۳۰۰ هزار دلار و یک ساعت لوکس ۲۰ هزار دلاری از العساکر دریافت کرده و با واریز آن به حساب یکی از بستگانش در لبنان و انتقال آن به حساب خود در ایالات متحده، این پول را مخفی کرده است.
اما وکلای ابوآمو در دفاع از وی می‌گویند که کاری که ابوآمو انجام داده است، بخشی از وظیفه وی در توییتر بوده است.

استفانی هیندز، دادستان ایالات متحده در سانفرانسیسکو در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم نهایی هیئت منصفه بیانگر این نکته است که ابوآمو حریم خصوصی کاربران توییتر را نقض کرده و اطلاعات آنها را به یک دولت خارجی فروخته است.»

علی الزاباره، همکار سابق ابوآمو نیز که متهم به دسترسی به حساب‌های توییتر از طرف عربستان سعودی است، پیش از متهم شدن، ایالات متحده را ترک کرد. العساکر، ولیعهد عربستان و توییتر در میان متهمان نیستند.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا